Skocz do zawartości

Forum XperiaSite.pl używa ciasteczek (cookies). Przeczytaj naszą Polityka prywatności by dowiedzieć się więcej. Kliknięcie w przycisk obok wyłączy to okno.    Zgadzam się na ciastka
  • Log In with Google      Logowanie »   
  • Rejestracja



Zdjęcie

Telefon z chin - same problemy

telefon chin same problemy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE Raiz3n

Raiz3n

    Nowicjusz

  • Reputacja: 0
  • 2 postów

Napisano 06 listopad 2017 - 13:14

Witam, jakoś pod koniec czerwca zamówiłem na allegro xperie z1c z chin, dokładnie z tej aukcji:

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

telefon przyszedł pod koniec sierpnia, przy czym najpierw musiałem zgłosić przesyłkę do odprawy i opłacić vat. Po otrzymaniu okazało się że telefon nie jest do końca sprawny, przede wszystkim aparat robił zdjęcia jak telefony sprzed 10 lat, gubił zasięg i rozłączał wifi. Używałem go ok 2 tygodni i postanowilem go zwrócić, sprzedawca z allegro kazał go wysłać do swojej firmy, po kilku dniach oznajmił że telefon nosi ślady użytkowania i nie można go oddać, odesłal go do serwisu realizującego gwarancję. Po 2 tygodniach dostałem telefon bez klapki od gniazda ładowania, nadal rozłącza wifi i traci zasięg, aparat naprawiono. Po telefonie do serwisu powiedziano że telefonu nie da się naprawić i żebym odesłał go do chin. Jako że opłaciłem już vat i nie posiadam potwierdzenia (podziało sie gdzieś) to po naprawie musiałbym jeszcze raz płacić opłaty celne. Chcialbym zapytać czy to rzeczywiście jest w mojej gestii wysyłanie telefonu z powrotem do chin i co się z tym wiąże opłaty celne. Nie wiem czy dobrze myśle ale skoro w aukcji jest informacja że telefon posiada gwarancję serwisową to chyba sprzedający za nią odpowiada? W aukcji jest tylko napisane że sprzedający jest pośrednikiem między dystrybutorem a kupującym. Oczywiscie na telefon/gwarancje/dokonaną naprawę nie mam absolutnie żadnych papierów, wszystko jest załatwiane mailowo "na gębę". Jak ugryźć ten temat?


  • 0

#2 OFFLINE ch3mn3y

ch3mn3y

    (o_O) Jaola Tymon (O_o)

  • Reputacja: 1724
  • 18108 postów
  • Skąd:Województwa Nadmorskie
  • Telefon:Xperia Z2
  • Android:Nougat (7.1.2)
  • Rom:Resurrection Remix 5.8.5
  • Kernel:RR N
  • Operator:Orange

Napisano 06 listopad 2017 - 13:40

Z jednej strony od początku nie było warto zamawiać takiego urządzenia z Chin - są lepsze w tej cenie, a tutaj nie było możliwości, aby urządzenie było nowe - już ich nie produkują, a więc jedyne na co można było liczyć to refurb.

 

Co do "pośrednika", to, na ile mi wiadomo (a prawnikiem nie jestem), Allegro uznaje go jako sprzedawcę. a wtedy (już poprzez polskie prawo) możesz do niego odsyłać przedmiot i żądać zwrotu pieniędzy (bez VATu/cła).


  • 0

#3 OFFLINE Loock7

Loock7

    Zapalony Xperianin

  • Reputacja: 4
  • 87 postów
  • Skąd:Polska
  • Telefon:Xperia Z1 Compact
  • Android:Lollipop (5.1.1)
  • Rom:stock
  • Kernel:stock
  • Operator:Inny

Napisano 06 listopad 2017 - 13:52

Witam, jakoś pod koniec czerwca zamówiłem na allegro xperie z1c z chin, dokładnie z tej aukcji:

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

telefon przyszedł pod koniec sierpnia, przy czym najpierw musiałem zgłosić przesyłkę do odprawy i opłacić vat. Po otrzymaniu okazało się że telefon nie jest do końca sprawny, przede wszystkim aparat robił zdjęcia jak telefony sprzed 10 lat, gubił zasięg i rozłączał wifi. Używałem go ok 2 tygodni i postanowilem go zwrócić, sprzedawca z allegro kazał go wysłać do swojej firmy, po kilku dniach oznajmił że telefon nosi ślady użytkowania i nie można go oddać, odesłal go do serwisu realizującego gwarancję. Po 2 tygodniach dostałem telefon bez klapki od gniazda ładowania, nadal rozłącza wifi i traci zasięg, aparat naprawiono. Po telefonie do serwisu powiedziano że telefonu nie da się naprawić i żebym odesłał go do chin. Jako że opłaciłem już vat i nie posiadam potwierdzenia (podziało sie gdzieś) to po naprawie musiałbym jeszcze raz płacić opłaty celne. Chcialbym zapytać czy to rzeczywiście jest w mojej gestii wysyłanie telefonu z powrotem do chin i co się z tym wiąże opłaty celne. Nie wiem czy dobrze myśle ale skoro w aukcji jest informacja że telefon posiada gwarancję serwisową to chyba sprzedający za nią odpowiada? W aukcji jest tylko napisane że sprzedający jest pośrednikiem między dystrybutorem a kupującym. Oczywiscie na telefon/gwarancje/dokonaną naprawę nie mam absolutnie żadnych papierów, wszystko jest załatwiane mailowo "na gębę". Jak ugryźć ten temat?

Kupiłeś od sprzedawcy z Allegro, od polaka, odsyłaj do niego urządzenie i żądaj zwrotu kasy. On jest odpowiedzialny, on tobie sprzedał i to on udziela ci gwarancji, musi zwrócić ci pieniądze, kłóć się z nim do skutku, wystaw negatywa, napisz do Allegro w tej sprawie- nie zaszkodzi :P
 

 

Z jednej strony od początku nie było warto zamawiać takiego urządzenia z Chin - są lepsze w tej cenie, a tutaj nie było możliwości, aby urządzenie było nowe - już ich nie produkują, a więc jedyne na co można było liczyć to refurb.

 

Co do "pośrednika", to, na ile mi wiadomo (a prawnikiem nie jestem), Allegro uznaje go jako sprzedawcę. a wtedy (już poprzez polskie prawo) możesz do niego odsyłać przedmiot i żądać zwrotu pieniędzy (bez VATu/cła).

Lepsze w tej cenie? Powaznie?


  • 0

#4 OFFLINE ch3mn3y

ch3mn3y

    (o_O) Jaola Tymon (O_o)

  • Reputacja: 1724
  • 18108 postów
  • Skąd:Województwa Nadmorskie
  • Telefon:Xperia Z2
  • Android:Nougat (7.1.2)
  • Rom:Resurrection Remix 5.8.5
  • Kernel:RR N
  • Operator:Orange

Napisano 06 listopad 2017 - 14:00

Nie z Polski, ale są lepsze. Normalnie w tej cenie złapiesz podobne, a w promocji (a na to też można polować) o wiele lepsze urządzenia.

 

Zwłaszcza teraz jak się zbliżają 11.11, Black Friday i Cyber Monday.

 

Będą to niestety Mediateki lub nowsze Snapy 6XX (jednak te nie są gorsze od 800, zwłaszcza w stosunku wydajność/bateria), 2/3 GB RAM, 16/32 ROM.


  • 0

#5 OFFLINE Raiz3n

Raiz3n

    Nowicjusz

  • Autor tematu
  • Reputacja: 0
  • 2 postów

Napisano 06 listopad 2017 - 14:06

Czyli co? Odesłać telefon do niego i żądać zwrotu pieniędzy lub naprawy?


  • 0

#6 OFFLINE ch3mn3y

ch3mn3y

    (o_O) Jaola Tymon (O_o)

  • Reputacja: 1724
  • 18108 postów
  • Skąd:Województwa Nadmorskie
  • Telefon:Xperia Z2
  • Android:Nougat (7.1.2)
  • Rom:Resurrection Remix 5.8.5
  • Kernel:RR N
  • Operator:Orange

Napisano 06 listopad 2017 - 14:28

Tak. Nie wiem w jakim stopniu działa tutaj polskie prawo, ale masz 2 miesiące na wykrycie wady i jeśli nie minęło 10 dni an odstąpienie od umowy - jako, że została zawarta w Polsce.

 

Tyle, że najlepiej najpierw do tej osoby napisać. Odpowie, że wysyłka jest tylko do Chin, ale to nie prawda. Niestety nie podam Ci dokładnie jakie dokumenty prawne mówią jak jest, ale wydaje mi się, że regulamin Allegro + Ustawa o prawie konsumenckim (Dz.U.2002.141.1176).


  • 0

#7 OFFLINE Loock7

Loock7

    Zapalony Xperianin

  • Reputacja: 4
  • 87 postów
  • Skąd:Polska
  • Telefon:Xperia Z1 Compact
  • Android:Lollipop (5.1.1)
  • Rom:stock
  • Kernel:stock
  • Operator:Inny

Napisano 06 listopad 2017 - 15:57

Nie z Polski, ale są lepsze. Normalnie w tej cenie złapiesz podobne, a w promocji (a na to też można polować) o wiele lepsze urządzenia.

 

Zwłaszcza teraz jak się zbliżają 11.11, Black Friday i Cyber Monday.

 

Będą to niestety Mediateki lub nowsze Snapy 6XX (jednak te nie są gorsze od 800, zwłaszcza w stosunku wydajność/bateria), 2/3 GB RAM, 16/32 ROM.

Ooooo...no dobra, zawsze skreślałem sześć setki z listy. Muszę trochu więcej poczytać jednak o poszczególnych seriach procesorów, szczególnie Mediateka.

 

Wydaję mi się, że ma aż 6 miesięcy na wykrycie i zgłoszenie sprzedawcy wady.Można uznać ją wtedy za istniejącą już w momencie wyjścia z fabryki (wade fabryczną)
Nie ma bata, albo naprawa do stanu fabrycznego, pełnej sprawności, albo wymiana na pełnosprawne nowe urządzenie z wydłużeniem gwarancji na 24 miesiące od momentu otrzymania nowego egzemplarza albo zwrot kasy.


Użytkownik ch3mn3y edytował ten post 06 listopad 2017 - 16:46
Musiałem :P

  • 0

#8 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 595
  • 5395 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Oreo (8.0.0)
  • Rom:47.1.A.5.51
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 12 listopad 2017 - 19:54

Wszystko zależy czy sprzedający był firmą czy osobą prywatną. Dla różnych form prawnych są różne przepisy. 

 

Spojrzałem na Allegro i widzę, że już konto tego człowieka jest zawieszone - ma więc już jakieś problemy. On proceder sprowadzania prowadzi dalej, poniżej link do innej jego aukcji:

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

Gość nie wystawia faktur i spodziewam się, że jest to osoba prywatna, nie do końca wiadomo czy działająca legalnie - to może być jeden z powodów zawieszenia konta. Zero wiadomości na temat nazwiska, firmy na stronach Allegro. To już powinno dawać do myślenia.

 

Jeżeli autor wątku płacił, to pewnie ma jego dane - można spróbować sprawdzić czy sprzedający prowadzi działalność.

Jeżeli sprzedający jest osobą prywatną i nie ma firmy, to warto poczytać sobie to: 

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

Jeżeli jest firma - to już jest pięknie - jest okres reklamacji i z niej należy skorzystać.


  • 0







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: telefon, chin, same, problemy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


XperiaSite.pl jest nieoficjalnym i niezależnym serwisem poświęconym smartfonom z serii Sony Xperia. Wszystkie znaki towarowe, nazwy firm oraz logotypy wymienione na stronie należą do ich właścicieli.Strona ma charakter informacyjny.