Skocz do zawartości

Forum XperiaSite.pl używa ciasteczek (cookies). Przeczytaj naszą Polityka prywatności by dowiedzieć się więcej. Kliknięcie w przycisk obok wyłączy to okno.    Zgadzam się na ciastka
  • Log In with Google      Logowanie »   
  • Rejestracja



Zdjęcie

Telefon "gubi" kartę SIM

SIM brak zasięgu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE Mieschko

Mieschko

    Zaczyna się uczyć

  • Reputacja: 0
  • 21 postów
  • Skąd:PO/PZ
  • Telefon:Xperia XZ
  • Android:Oreo (8.0.0)
  • Operator:Orange

Napisano 25 listopad 2017 - 18:07

Od dwóch tygodni, w bliżej nie dających się zdefiniować okolicznościach, zażyło mi się w 5 przypadkach po odblokowaniu telefonu, że nie widział karty SIM- tylko [połączenia alarmowe]. Nie potrafię ustalić przyczyny. Jedyne co mi się w miarę składa "do kupy" że telefon wcześniej ładował się...

Nie resetowałem telefonu do ustawień fabrycznych, po aktualizacji październikowej.

Czy ktoś miał podobne przypadki, lub może pomóc???


Użytkownik Mieschko edytował ten post 25 listopad 2017 - 18:09

  • 0

#2 ONLINE ch3mn3y

ch3mn3y

    (o_O) Jaola Tymon (O_o)

  • Reputacja: 1797
  • 18306 postów
  • Skąd:Województwa Nadmorskie
  • Telefon:Xperia Z2
  • Android:Nougat (7.1.2)
  • Rom:Resurrection Remix 5.8.4
  • Kernel:stock
  • Operator:Virgin Mobile

Napisano 25 listopad 2017 - 18:17

Sorka, ale nic, poza brakiem resetu, nie przychodzi mi do głowy. A przynajmniej nic dobrego, bo równie dobrze może być problem ze slotem lub kartą.

 

Próbowałeś przeczyścić "złotko" na karcie? Czasem jakiś osad się zbierze i problemy później są. Jak masz czas, to zajdź do salonu swojego operatora i poproś o test karty ( nie w każdym zrobią, ale w tych większych, niepartnerskich, powinni).

 

Jak masz chwilkę, to w sumie możesz sobie wgrać Oreo. Będzie i nowszy system, i ustawienia fabryczne zostaną zrobione.


  • 0

#3 OFFLINE Mieschko

Mieschko

    Zaczyna się uczyć

  • Autor tematu
  • Reputacja: 0
  • 21 postów
  • Skąd:PO/PZ
  • Telefon:Xperia XZ
  • Android:Oreo (8.0.0)
  • Operator:Orange

Napisano 25 listopad 2017 - 19:27

Naprawa zakończyła się niestety niepowodzeniem. Przy próbie włączenia telefonu pojawia się komunikat o niepoprawnym zainstalowaniu oprogramowania.Podłaczy

Podłączem pod inny komp, na szczęście rozpoznał telefon i niby się naprawia...

Pytanie- czy gwarancja obejmuje taką sytuację- jak przy próbie naprawy przez Xperia Companion oprogramowanie wgra się niepoprawnie?


Użytkownik Mieschko edytował ten post 25 listopad 2017 - 20:34

  • 0

#4 ONLINE ch3mn3y

ch3mn3y

    (o_O) Jaola Tymon (O_o)

  • Reputacja: 1797
  • 18306 postów
  • Skąd:Województwa Nadmorskie
  • Telefon:Xperia Z2
  • Android:Nougat (7.1.2)
  • Rom:Resurrection Remix 5.8.4
  • Kernel:stock
  • Operator:Virgin Mobile

Napisano 25 listopad 2017 - 20:36

Obejmuje. Chociaż reflash to też naprawia. Jak nie ten zrobiony korzystając Xperia Companion (bo to dziwny program), to poprzez Flashtoola lub Xflashera już tak.


  • 0

#5 OFFLINE Mieschko

Mieschko

    Zaczyna się uczyć

  • Autor tematu
  • Reputacja: 0
  • 21 postów
  • Skąd:PO/PZ
  • Telefon:Xperia XZ
  • Android:Oreo (8.0.0)
  • Operator:Orange

Napisano 25 listopad 2017 - 20:59

Karta wydaje się ok, działa bez pudła na starej Z3...Niezależnie czy uda wgrać softa na nowo, w poniedziałek odeślę do serwisu... Niech się bujają...

 

Naprawa powiodła się, przywracam teraz wszystko z backupu... Ciekawe jak się będzie sprawować karta...


Użytkownik Mieschko edytował ten post 25 listopad 2017 - 21:48

  • 0

#6 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 606
  • 5166 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Oreo (8.0.0)
  • Rom:47.1.A.5.51
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 26 listopad 2017 - 15:58

Daj znać czy pomogło. Mimo wszystko, te objawy o których piszesz wskazują na problem z kartą SIM. Jak problem dalej będzie występował, sprawdź może jeszcze w tej Xperii jak będzie zachowywał się inna karta.


  • 0

#7 OFFLINE Mieschko

Mieschko

    Zaczyna się uczyć

  • Autor tematu
  • Reputacja: 0
  • 21 postów
  • Skąd:PO/PZ
  • Telefon:Xperia XZ
  • Android:Oreo (8.0.0)
  • Operator:Orange

Napisano 17 grudzień 2017 - 13:15

Niestety po parunastu dniach spokoju, upgrade do OREO (bez restartu do ustawień fabrycznych) znów zaczął gubić kartę - dwa razy w ciągu 3 dni... Nie znasz dnia ani godziny kiedy przestanie ją widzieć... Objawy jak poprzednio- komunikat "Brak kart SIM..." i pusta ikona karty w pasku powiadomień. Karta "wskakuje" po restarcie telefonu...

A było już ok przez te parę dni...

Jakieś pomysły lub sugestie?


Użytkownik Mieschko edytował ten post 17 grudzień 2017 - 13:22

  • 0

#8 ONLINE ch3mn3y

ch3mn3y

    (o_O) Jaola Tymon (O_o)

  • Reputacja: 1797
  • 18306 postów
  • Skąd:Województwa Nadmorskie
  • Telefon:Xperia Z2
  • Android:Nougat (7.1.2)
  • Rom:Resurrection Remix 5.8.4
  • Kernel:stock
  • Operator:Virgin Mobile

Napisano 17 grudzień 2017 - 14:14

bez restartu do ustawień fabrycznych

Może warto zrobić?

 

A tak to jedyny pomysł to wgranie najstarszej wersji i aktualizacja po kolei. Czasem najstarsza wersja jest jakaś "inna" i pomaga z wieloma problemami. 


  • 0

#9 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 606
  • 5166 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Oreo (8.0.0)
  • Rom:47.1.A.5.51
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 25 grudzień 2017 - 17:31

Jakieś pomysły lub sugestie?

Wrzuć inną kartę SIM do tej Xperii i sprawdź czy z inną jest tok 


  • 0

#10 OFFLINE Mieschko

Mieschko

    Zaczyna się uczyć

  • Autor tematu
  • Reputacja: 0
  • 21 postów
  • Skąd:PO/PZ
  • Telefon:Xperia XZ
  • Android:Oreo (8.0.0)
  • Operator:Orange

Napisano 25 grudzień 2017 - 22:54

Na innym forum i na XDA też znalazłem posty o tym problemie, jak na razie bez ustalenia przyczyny i rozwiązania...

Widać nie jestem sam z tym problemem...


  • 0







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: SIM, brak zasięgu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


XperiaSite.pl jest nieoficjalnym i niezależnym serwisem poświęconym smartfonom z serii Sony Xperia. Wszystkie znaki towarowe, nazwy firm oraz logotypy wymienione na stronie należą do ich właścicieli.Strona ma charakter informacyjny.