Skocz do zawartości

Forum XperiaSite.pl używa ciasteczek (cookies). Przeczytaj naszą Polityka prywatności i plików cookies by dowiedzieć się więcej. Kliknięcie w przycisk obok wyłączy to okno.    Zgadzam się na ciastka
  • Log In with Google      Logowanie »   
  • Rejestracja



Zdjęcie

Wydajność w grach

wydajność grach

13 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE Slazer

Slazer

    Coś tam skrobnął

  • Reputacja: 0
  • 14 postów
  • Telefon:Inny
  • Android:Nie podano
  • Operator:Inny

Napisano 17 październik 2015 - 15:38

Witam, mam Xperię M android 4.3, stock kernel. Mam takie wrażenie że GTA SA na średnich czy Asphalt na wysokich się lekko tną. Co można zrobić aby zwiększyć komfort gry (oprócz zmiany kernela)? Czy to że gry są zapisane na karcie class 6 może mieć jakiś wpływ na to?


  • 0

#2 OFFLINE ch3mn3y

ch3mn3y

    (o_O) Jaola Tymon (O_o)

  • Reputacja: 2099
  • 21160 postów
  • Skąd:Województwa Nadmorskie
  • Telefon:Inny
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:stock PPWS29.131-27-1-11
  • Kernel:stock
  • Operator:Orange

Napisano 17 październik 2015 - 15:45

Class 6 to dobra karta, choć im wyższe detale tym lepsza karta by się przydała.

 

Najłatwiej to zmniejszyć ilość detali :D

 

Możesz też skorzystać z jakiegoś task killera lub (majać Roota) Memory Managera.

Task Killer ofc na tryb ręczny, aby sam nie ubijał i po prostu ubijasz wszystkie zbędne aplki zaraz przed włączeniem gry.

A Memory Manager to ustawiasz jakiś wyższy poziom udostępniania RAMu dla apek i wtedy system będzie lepiej nim zarządzał, będzie lepszy multitasking, ale też częściej będzie wyłączał aplikacje, także te, które ty możesz uznać za ważne (nie ma tu trybu czarnej i białej listy).


  • 0

#3 OFFLINE Slazer

Slazer

    Coś tam skrobnął

  • Autor tematu
  • Reputacja: 0
  • 14 postów
  • Telefon:Inny
  • Android:Nie podano
  • Operator:Inny

Napisano 17 październik 2015 - 16:02

Wiem że najłatwiej zmniejszyć detale no ale... jak innym działają na tych ustawieniach :D Czy obecność GLtools może mieć jakiś wpływ na wydajność? Aplikacje ze sklepu play typu fps meter są wiarygodne czy lepiej je omijać?


  • 0

#4 OFFLINE Gość_tiestobunio_*

Gość_tiestobunio_*
  • Reputacja: 0

Napisano 17 październik 2015 - 17:32

Hejka!

W ustawieniach wejdź w zakładkę informacje o telefonie;

aktywacja-trybu-programisty.jpg

I klikaj w to szybko 3/4 razy i wyskoczy Ci komunikat ,że masz dostęp do opcji programistycznych.

 

ustawienia-programistyczne-android.jpg?r

 

 

 

Spoiler:
Screenshot_2013-05-28-17-53-29.png

 

I zaznacz skala animacji wszystko "0,5x" oraz zaznacz opcję w "Wymuś renderowanie na GPU" . Ten trick bardzo przyśpieszy gierki .


  • 0

#5 ONLINE Mojzesz

Mojzesz

    Sensei

  • Reputacja: 1252
  • 10407 postów
  • Skąd:Rawa Maz/Skierniewice
  • Telefon:Inny
  • Android:Nie podano
  • Rom:Android R Developer Preview 2
  • Kernel:Stock
  • Operator:Play

Napisano 17 październik 2015 - 17:48

Najlepiej wyłączyć animacje a renderowanie na gpu to nie jest tak naprawdę dobry pomysł, skoro w tweakach przyspieszających wyłaczają wszelkie renderowania (cpu i gpu).


  • 0

#6 OFFLINE Gość_tiestobunio_*

Gość_tiestobunio_*
  • Reputacja: 0

Napisano 17 październik 2015 - 17:58

Najlepiej wyłączyć animacje a renderowanie na gpu to nie jest tak naprawdę dobry pomysł, skoro w tweakach przyspieszających wyłaczają wszelkie renderowania (cpu i gpu).

Kolega pisze jasno,że ma  Xperię M android 4.3, stock kernel . Także wątpie ,że ma stock rom na bazie stocka tylko oryginalny rom bez żadnych modyfikacji,

 

how-gpu-acceleration-works.png

 

 

Dla jasności  przepraszam,że po angielsku;

 

 

Enabling this preference in developer options offloads task of rendering window components like buttons, text and complex 2d graphics calculations to GPU. This often results in much faster UI rendering including animations. On one side you will definitely achieve better frame rate (and hence smooth experience) throughout system, but you may end up using more battery. On certain devices, GPU consumes more power the CPU, hence you may observe 5-15% lower battery life with option enabled.

I would recommend having this option enabled on devices with weaker CPUs e.g. You should seldom need to enable this on dual-core 1.4ghz ARM CPU.

Offloading UI rendering to GPU has obvious benefits so that CPU can work on other important tasks like database IO, data manipulation, layout calculations and responding to other user inputs.

 


Użytkownik tiestobunio edytował ten post 17 październik 2015 - 18:03

  • 0

#7 ONLINE Mojzesz

Mojzesz

    Sensei

  • Reputacja: 1252
  • 10407 postów
  • Skąd:Rawa Maz/Skierniewice
  • Telefon:Inny
  • Android:Nie podano
  • Rom:Android R Developer Preview 2
  • Kernel:Stock
  • Operator:Play

Napisano 17 październik 2015 - 18:10

No a cz ja mówię, że tutaj trzeba jakieś modyfikacje robić? Nie włączać renderowania, bo co przyjdzie mu z tego, że je włączy, skoro wiemy, że renderowanei tak naprawdę obciaza...


  • 0

#8 OFFLINE Gość_tiestobunio_*

Gość_tiestobunio_*
  • Reputacja: 0

Napisano 18 październik 2015 - 02:21

To w takim razie Ty wiesz lepiej . 


  • 0

#9 OFFLINE ch3mn3y

ch3mn3y

    (o_O) Jaola Tymon (O_o)

  • Reputacja: 2099
  • 21160 postów
  • Skąd:Województwa Nadmorskie
  • Telefon:Inny
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:stock PPWS29.131-27-1-11
  • Kernel:stock
  • Operator:Orange

Napisano 18 październik 2015 - 10:33

@Mojzesz, @tiestobunio

To czy renderowanie coś da zależy od tego jak obciążony jest procesor bez niego. Jeśli podczas grania dochodzi do 90-100% to nic to nie da, a będzie nawet gorzej, bo te kilka % zostanie oddane dla GPU i będzie brakowało mocy CPU. Jak mniej to jest ten zapas, który można "oddać" dla GPU.

 

@Slazer

FPS meter może pokazywać prawdziwą ilość FPSów, ale pamiętaj, że też powoduje skurczenie zasobów (procek, RAM) w telefonie. Może niedużo, ale zawsze coś.

Możesz zrobić to co obaj @up proponują. Jak będzie gorzej to po prostu wyłączysz renderowanie. Polecam też Roota i, jak już wspomniałem, jakiś program zarządzający RAMem (np. Auto Memory Manager z opcją Mild lub Aggressive). Jak już masz Roota to warto zagłębić się w modyfikacje init.d, które naprawdę dużo dają.


  • 0

#10 OFFLINE Slazer

Slazer

    Coś tam skrobnął

  • Autor tematu
  • Reputacja: 0
  • 14 postów
  • Telefon:Inny
  • Android:Nie podano
  • Operator:Inny

Napisano 18 październik 2015 - 12:58

Zmiana skali animacji, renderowanie na gpu, OC, medusa script nic nie dały, może to wina karty pamięci/aplikacji? Testuję to na najnowszej wersji GTA SA. Jest dobrze dopóki nie przejedzie blisko mnie samochód (na najniższych też jest spowolnienie w tym momencie). Poleci ktoś jakąś aplikację do OC w której mogę zmieniać taktowanie 2 rdzeni, a nie tylko jednego? W GTA średnio 20 fps (spada do 14 wzrasta do 28) przy zwykłej przechadzce na najniższych.


Użytkownik Slazer edytował ten post 18 październik 2015 - 13:03

  • 0

#11 OFFLINE ch3mn3y

ch3mn3y

    (o_O) Jaola Tymon (O_o)

  • Reputacja: 2099
  • 21160 postów
  • Skąd:Województwa Nadmorskie
  • Telefon:Inny
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:stock PPWS29.131-27-1-11
  • Kernel:stock
  • Operator:Orange

Napisano 18 październik 2015 - 15:36

Pimp My Z1 ma wsparcie dla poszczególnych rdzeni. FauxClock i TricksterMod chyba też.


  • 0

#12 OFFLINE Gość_tiestobunio_*

Gość_tiestobunio_*
  • Reputacja: 0

Napisano 19 październik 2015 - 05:42

Kolego znam doskonałe rozwiązanie :)

Wykonaj sobie roota ,a następnie ściągnij sobie tą aplikację 

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

Aplikacja ta eliminuje lagi w całym Androidzie ,więcej info znajdziesz tutaj 

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

 .

 

Pozdrawiam!


  • 0

#13 ONLINE Mojzesz

Mojzesz

    Sensei

  • Reputacja: 1252
  • 10407 postów
  • Skąd:Rawa Maz/Skierniewice
  • Telefon:Inny
  • Android:Nie podano
  • Rom:Android R Developer Preview 2
  • Kernel:Stock
  • Operator:Play

Napisano 19 październik 2015 - 06:18

Seeder jest okej ale po jakimś czasie znów nie da rady. Ram Manager Pro do tego dołożyć i jakoś pójdzie. Greenify, xposed itd i jakoś się uda ulepszyć telefon.

Wysłane z Xperii Z1 przez Tapatalk 5.2.8 VIP
  • 0

#14 OFFLINE ch3mn3y

ch3mn3y

    (o_O) Jaola Tymon (O_o)

  • Reputacja: 2099
  • 21160 postów
  • Skąd:Województwa Nadmorskie
  • Telefon:Inny
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:stock PPWS29.131-27-1-11
  • Kernel:stock
  • Operator:Orange

Napisano 19 październik 2015 - 15:10

Seeder to placebo.

Sent using tf300t - PAC-man/KatKernel (DualBoot)
  • 0



Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: wydajność, grach

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


XperiaSite.pl jest nieoficjalnym i niezależnym serwisem poświęconym smartfonom z serii Sony Xperia. Wszystkie znaki towarowe, nazwy firm oraz logotypy wymienione na stronie należą do ich właścicieli.Strona ma charakter informacyjny.