Skocz do zawartości

Forum XperiaSite.pl używa ciasteczek (cookies). Przeczytaj naszą Polityka prywatności i plików cookies by dowiedzieć się więcej. Kliknięcie w przycisk obok wyłączy to okno.    Zgadzam się na ciastka
  • Log In with Google      Logowanie »   
  • Rejestracja



Zdjęcie

Jak przeprowadzic reklamacje z tytulu NIEZGODNOSCI Z UMOWA?

przeprowadzic reklamacje tytulu niezgodnosci umowa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE Ivylally

Ivylally

    Mózg

  • Reputacja: 4
  • 172 postów
  • Telefon:Xperia M4 Aqua
  • Android:Marshmallow (6.0.1)
  • Operator:Virgin Mobile

Napisano 10 marzec 2019 - 07:05

Witam, nie wiem jaki dzial wybrac dla tego pytania dlatego z gory przepraszam ewentualnych pedantow ;)
Mam XperiaXZ, model wodoszczelny IP68 IP65.
Problem w tym iz po delilatnym obmyciu go woda pod kranem ekran caly paskudnie PODCIEKL i ledwo co na nim widac przez te zacieki.
Ale NAPRAWDE DELIKATNYM, mam tez Xperie m4 i regularnie od 3 lat myje go pod kranem i ZERO PROBLEMOW! A myje mniej delikatnie niz w przypadku tego XZ! (Prawdopodobnie nie ma tam jakiejs uszczelki, bo nawet moj REDMI nie wodoszczelny przetrwal bez sladu podobne obmycie woda!)

Ta Xperia XZ jest kupiona 8 mies temu, wiec chyba podlega reklamacji z tytulu "niezgodnosci z umowa"?
Nie chce gwarancyjnego serwisu poniewaz:
a.) powiedzieli mi, ze trzeba 2 tygodnie czekac,
b.) w internecie jest wiele historii o tym jak serwisy gwarancyjne SOBIE KPIA z uzytkownikow odsylajac pod BZDURNYMI PRETEKSTAMI, zwlaszcza odnosi sie to do WODOSZCZELNOSCI.

Jezeli ktos wie jak, prosze krok po kroku poinstruowac jak to przeprowadzic?
W ogole JAK ZACZAC?
Pojsc do sklepu gdzie kupiono i powiedziec "chce reklamowac z tytulu niezgodnosci z umowa bo urzadzenie ma certyfikat IP65 IP68, a tylko lekkie obmycie woda spowodowzlo MASOWE zacieki pod matryca ekranu"?
Wtedy oni i tak wezma zeby odeslac do serwisu gwar dla jakiejs weryfikacji. Feel confused
juggler (10 marzec 2019 - 19:14):
Przeniosłem temat :)

Użytkownik Ivylally edytował ten post 10 marzec 2019 - 07:18

  • 0

#2 OFFLINE DominQ

DominQ

    Uzależniony od forum

  • Reputacja: 56
  • 616 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Telefon:Xperia XZ Premium
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:eXistenZ Pie v8.0.0
  • Kernel:4.4.148-+
  • Operator:T-Mobile

Napisano 10 marzec 2019 - 14:05

Wydaje mi się że przez sklep będzie to dłużej trwało niż byś sam wysłał


  • 0

#3 OFFLINE Ivylally

Ivylally

    Mózg

  • Autor tematu
  • Reputacja: 4
  • 172 postów
  • Telefon:Xperia M4 Aqua
  • Android:Marshmallow (6.0.1)
  • Operator:Virgin Mobile

Napisano 10 marzec 2019 - 15:52

Ale komu wyslac?
Jeszcze dodam, ze dobrze by zrobic jakas demonstarcje w sklepie przy swiadkach: smartfon DZIALA ale ma zacieki w ekranie. Jakby go PRZY SPRZEDAWCY lekko zanurzyc w wodzie to by sprzedawca SAM ZOBACZYL jak woda latwo penetruje do srodka a standard IP65 w tym przypadku to KPINA!

Inaczej wysla do jakiegos serwisu gwarancyjnego a w nim ZACZNA WYMYSLAC - jaka przyczyne znalezc, ZROBIC "wine uzytlownika"!
(Jest wiele historii jak sobie kpia, do przeczytania w internecie. Jak znajduja PRETEKSTY jakies kompletnie BEZ ZWIAZKU Z USTERKA. Widze, ze jest prawdopodobne ze powiedza cos typu: "Android nie mial najnowszych poprawek zainstalowanych i nie podlega gwarancji" :D I CO IM ZROBIC wtedy? JEST mozliwosc odwolania sie?)

Użytkownik Ivylally edytował ten post 10 marzec 2019 - 16:07

  • 0

#4 OFFLINE DominQ

DominQ

    Uzależniony od forum

  • Reputacja: 56
  • 616 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Telefon:Xperia XZ Premium
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:eXistenZ Pie v8.0.0
  • Kernel:4.4.148-+
  • Operator:T-Mobile

Napisano 10 marzec 2019 - 16:16

Certyfikat certyfikatem ale masz nieszczelną sztuke wiec ten certyfikat nic Ci nie daje.W serwisie sprawdzą wodoszczelność jeżeli telefon pokaze ze jest szczelny to nie uznają gwarancji z powodu takiego że mogłeś mieć niedomkniętą zaślepke,ale jeżeli telefon jest rzeczywiście nieszczelny to inna sprawa
  • 0

#5 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 652
  • 5385 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 10 marzec 2019 - 19:15

Trudna sprawa generalnie. Tym bardziej, że Sony jak i inni producenci nie zalecają kontaktu telefonu z wodą, jeżeli nie jest to konieczne. Warunki laboratoryjne testowania odporności są inne niż te występujące w realnym życiu. Zobacz

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

i

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

. Tematów dotyczących zalania, niedomkniętych uszczelek (które były domknięte) było już mnóstwo. Telefon powinien wytrzymać spokojnie kontakt z cieczą, ale w praktyce niestety czasem różnie bywa i czasem trzeba długo powalczyć. 

 

Jeżeli chcesz spróbować, to jak wiesz, masz dwie drogi - reklamować u sprzedawcy z tytułu rękojmi lub z tytułu gwarancji. Reklamacje z tytułu niezgodności z umową są dla towarów zakupionych do 2014 roku, prawo się trochę zmieniło. Z tytułu gwarancji obowiązują Cię tylko zasady wypisane w karcie gwarancyjnej, co oznacza, że telefon może leżeć w serwisie nawet pół roku (14 dni jest na przekazanie odpowiedzi). W praktyce rzadko się to jednak zdarza, bo rzutuje to na opinie supportu. Jeszcze niedawno serwisem Sony Mobile był w-support, który do tematu zalania podchodził różnie. Raz wymieniał telefony, raz odrzucał zgłoszenia, niekiedy jednak zmienial zdanie po eskalacji - no zależy od przypadku i pewnie szczęścia. Teraz serwis się zmienił i trudno powiedzieć jak do tego będą podchodzić. Czas pokaże.

 

Reklamując u sprzedawcy z tytułu rękojmi obowiązują prawa konsumenta. Ta droga dotyczy Ciebie jako konsumenta i tylko sprzedawcy, który sprzedaje towar o określonych cechach/właściwościach. To co poniżej opiszę, wynika z mojego doświadczenia, bardziej prawniczą formę znajdziesz w artykułach w Kodeksie cywilnym (od 551).

 

1. Masz prawo do złożenia reklamacji, jeżeli towar jest wadliwy (fizycznie lub prawnie). U Ciebie, o ile wada zostanie uznana, to jest to wada fizyczna - telefon nie ma właściwości, jaką powinien mieć w chwili zakupu - czyli być odporny na zalanie.

2. Ponieważ reklamacja z tytułu rękojmi dotyczy sprzedawcy, kierujesz temat tylko do sprzedawcy.

3. Przygotowujesz pismo. Sugeruję napisać, może być ręcznie, może być na komputerze. Gotowy wzór znajdziesz w sieci, a jak nie to masz poniżej. 

 

 

Reklamacja towaru

 

 

 

…………………………….. Miejscowość, data

 

………………………………….. Imię, nazwisko i adres konsumenta

 

………………………………………..

Nazwa przedsiębiorcy-sprzedawcy i jego adres

 

 

 

Niniejszym zawiadamiam, że zakupiony przeze mnie w dniu …… towar jest wadliwy. Stwierdzona wada polega na ………………… i została stwierdzona w dniu ………………………...

Z uwagi na powyższe, na podstawie art. 561 § 1 Kodeksu cywilnego żądam usunięcia wad poprzez dokonanie wymiany rzeczy na wolną od wad/naprawy wady*.

 

W załączeniu składam kopię paragonu. Z poważaniem,

…………………..

 

 

 

Pismo powinno zawierać informację, że towar jest wadliwy i na czym ta wada polega. Dodatkowo powinieneś wybrać jaki sposób załatwienia sprawy preferujesz. Do wyboru: wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy. Sugeruję wybrać wymianę ;) Takie pismo sugeruję podpisać w 2 egzemplarzach i osobiście, najlepiej z osobą towarzyszącą, zanieść do sklepu (chyba, że to niemożliwe, to wysłać pocztą za potwierdzeniem odbioru). Na miejscu poprosić któregoś z pracowników o podpisanie jednej z kopii wraz z datą, a drugą zostawić w sklepie. Musisz mieć potwierdzone, że złożyłeś reklamację w konkretnym dniu. Świadek Ci się może przydać, bo niektórzy sprzedawcy odmawiają przyjęcia reklamacji, zwykle Ci mniejsi. Jeżeli tak będzie, wyślesz listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Będzie to kolejny dowód oprócz świadka w ewentualnym sporze w sądzie. 

4. Jeżeli masz już złożoną reklamację i dowód tego, że ją złożyłeś w konkretnym dniu, to czekasz. Sprzedawca ma obowiązek się do niej ustosunkować w ciągu 14 dni. Nie oznacza to, że w ciągu tego czasu ma się zgodzić na Twoje żądanie. Ale musi Ci oficjalnie odpowiedzieć/dać znać jaką decyzję podjął. Jeżeli nie otrzymasz żadnej odpowiedzi w ciągu 14 dni - przyjmuje się, że sprzedawca uznał Twoją reklamację za zasadną i ta forma rekompensaty jaką wybrałeś jest dla niego ok (dlatego warto wybrać wymianę urządzenia) - Podstawa prawna: art. 561[5] Kodeksu cywilnego. W praktyce, o ile wada istnieje, dostaje się informację o tym, że towar nie zostanie wymieniony, ale naprawiony. Sprzedawca nie ma obowiązku wymieniać, jeżeli naprawa dla niego będzie tańsza. 

 

W czasie tych 14 dni sprzedawca może zrobić z tym telefonem, co tylko mu się podoba. W praktyce... najczęściej wysyła go na gwarancję, czyli robi to, co Ty możesz bez niego ;) Tobie jednak nic do tego, nawet nie musisz być o tym informowany (ty masz dostać telefon, taki by spełniał właściwości). Jeżeli by tak było i serwis Sony powie: sorry, telefon zalany z winy użytkownika, to sprzedawca może odrzucić Twoją reklamację podpierając się tą opinią. Sklep może też zatrudnić rzeczoznawcę, ale jeszcze z takim przypadkiem się nie spotkałem. 

5. Jeżeli reklamacja zostanie uznana, to Ci naprawią urządzenie (niekoniecznie sprzedawca, a np. poprzez support Sony) i je odzyskasz. Jeżeli nie, będziesz musiał się dalej męczyć, udowadniać, być może zatrudnić inne osoby, a sprawa może się skończyć nawet w sądzie. Reklamacja to czasem droga dla upartych i o silnych nerwach.   

 

Nigdzie nie jest napisane, że reklamując towar masz mieć go zwrócony w ciągu X dni (chyba, że w karcie gwarancyjnej jest inaczej). Możesz natomiast później powołać się na to, że brak urządzenia znacznie utrudnia Ci życie (bo np. nie możesz dzwonić). Tak więc reklamacja z tytułu rękojmi u sprzedawcy nie będzie szybsza. Daje Ci jedynie plus taki, że gdy sprzedawca będzie zapominalskim i nie odpowie w ciągu 14 dni, to prawnie przysługuję Ci to, co tam napiszesz w treści pisma.



Dodano: 10 marzec 2019 - 19:15

Ponieważ nie jestem prawnikiem, to masz tutaj jeszcze link do strony UOKIKu:

 

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.


  • 1

#6 OFFLINE DominQ

DominQ

    Uzależniony od forum

  • Reputacja: 56
  • 616 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Telefon:Xperia XZ Premium
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:eXistenZ Pie v8.0.0
  • Kernel:4.4.148-+
  • Operator:T-Mobile

Napisano 10 marzec 2019 - 19:44

Ja swoją xz nie premium wysylalem 3 razy do serwisu byl to w-support za ostatnim razem przyslali nowy telefon
-Pierwszy raz z powodu bad pixeli na ekranie
-Drugi raz z powodu zalanego przedniego aparatu
-Trzeci raz z powodu zalanego tylniego aparatu :P
  • 0

#7 OFFLINE Ivylally

Ivylally

    Mózg

  • Autor tematu
  • Reputacja: 4
  • 172 postów
  • Telefon:Xperia M4 Aqua
  • Android:Marshmallow (6.0.1)
  • Operator:Virgin Mobile

Napisano 10 marzec 2019 - 21:18

Trudna sprawa generalnie. Tym bardziej, że Sony jak i inni producenci nie zalecają kontaktu telefonu z wodą, jeżeli nie jest to konieczne. Warunki laboratoryjne testowania odporności są inne niż te występujące w realnym życiu. Zobacz

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

i

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

. Tematów dotyczących zalania, niedomkniętych uszczelek (które były domknięte) było już mnóstwo. Telefon powinien wytrzymać spokojnie kontakt z cieczą, ale w praktyce niestety czasem różnie bywa i czasem trzeba długo powalczyć.

Jeżeli chcesz spróbować, to jak wiesz, masz dwie drogi - reklamować u sprzedawcy z tytułu rękojmi lub z tytułu gwarancji. Reklamacje z tytułu niezgodności z umową są dla towarów zakupionych do 2014 roku, prawo się trochę zmieniło. Z tytułu gwarancji obowiązują Cię tylko zasady wypisane w karcie gwarancyjnej, co oznacza, że telefon może leżeć w serwisie nawet pół roku (14 dni jest na przekazanie odpowiedzi). W praktyce rzadko się to jednak zdarza, bo rzutuje to na opinie supportu. Jeszcze niedawno serwisem Sony Mobile był w-support, który do tematu zalania podchodził różnie. Raz wymieniał telefony, raz odrzucał zgłoszenia, niekiedy jednak zmienial zdanie po eskalacji - no zależy od przypadku i pewnie szczęścia. Teraz serwis się zmienił i trudno powiedzieć jak do tego będą podchodzić. Czas pokaże.

Reklamując u sprzedawcy z tytułu rękojmi obowiązują prawa konsumenta. Ta droga dotyczy Ciebie jako konsumenta i tylko sprzedawcy, który sprzedaje towar o określonych cechach/właściwościach. To co poniżej opiszę, wynika z mojego doświadczenia, bardziej prawniczą formę znajdziesz w artykułach w Kodeksie cywilnym (od 551).

1. Masz prawo do złożenia reklamacji, jeżeli towar jest wadliwy (fizycznie lub prawnie). U Ciebie, o ile wada zostanie uznana, to jest to wada fizyczna - telefon nie ma właściwości, jaką powinien mieć w chwili zakupu - czyli być odporny na zalanie.
2. Ponieważ reklamacja z tytułu rękojmi dotyczy sprzedawcy, kierujesz temat tylko do sprzedawcy.
3. Przygotowujesz pismo. Sugeruję napisać, może być ręcznie, może być na komputerze. Gotowy wzór znajdziesz w sieci, a jak nie to masz poniżej.


Pismo powinno zawierać informację, że towar jest wadliwy i na czym ta wada polega. Dodatkowo powinieneś wybrać jaki sposób załatwienia sprawy preferujesz. Do wyboru: wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy. Sugeruję wybrać wymianę ;) Takie pismo sugeruję podpisać w 2 egzemplarzach i osobiście, najlepiej z osobą towarzyszącą, zanieść do sklepu (chyba, że to niemożliwe, to wysłać pocztą za potwierdzeniem odbioru). Na miejscu poprosić któregoś z pracowników o podpisanie jednej z kopii wraz z datą, a drugą zostawić w sklepie. Musisz mieć potwierdzone, że złożyłeś reklamację w konkretnym dniu. Świadek Ci się może przydać, bo niektórzy sprzedawcy odmawiają przyjęcia reklamacji, zwykle Ci mniejsi. Jeżeli tak będzie, wyślesz listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Będzie to kolejny dowód oprócz świadka w ewentualnym sporze w sądzie.
4. Jeżeli masz już złożoną reklamację i dowód tego, że ją złożyłeś w konkretnym dniu, to czekasz. Sprzedawca ma obowiązek się do niej ustosunkować w ciągu 14 dni. Nie oznacza to, że w ciągu tego czasu ma się zgodzić na Twoje żądanie. Ale musi Ci oficjalnie odpowiedzieć/dać znać jaką decyzję podjął. Jeżeli nie otrzymasz żadnej odpowiedzi w ciągu 14 dni - przyjmuje się, że sprzedawca uznał Twoją reklamację za zasadną i ta forma rekompensaty jaką wybrałeś jest dla niego ok (dlatego warto wybrać wymianę urządzenia) - Podstawa prawna: art. 561[5] Kodeksu cywilnego. W praktyce, o ile wada istnieje, dostaje się informację o tym, że towar nie zostanie wymieniony, ale naprawiony. Sprzedawca nie ma obowiązku wymieniać, jeżeli naprawa dla niego będzie tańsza.

W czasie tych 14 dni sprzedawca może zrobić z tym telefonem, co tylko mu się podoba. W praktyce... najczęściej wysyła go na gwarancję, czyli robi to, co Ty możesz bez niego ;) Tobie jednak nic do tego, nawet nie musisz być o tym informowany (ty masz dostać telefon, taki by spełniał właściwości). Jeżeli by tak było i serwis Sony powie: sorry, telefon zalany z winy użytkownika, to sprzedawca może odrzucić Twoją reklamację podpierając się tą opinią. Sklep może też zatrudnić rzeczoznawcę, ale jeszcze z takim przypadkiem się nie spotkałem.
5. Jeżeli reklamacja zostanie uznana, to Ci naprawią urządzenie (niekoniecznie sprzedawca, a np. poprzez support Sony) i je odzyskasz. Jeżeli nie, będziesz musiał się dalej męczyć, udowadniać, być może zatrudnić inne osoby, a sprawa może się skończyć nawet w sądzie. Reklamacja to czasem droga dla upartych i o silnych nerwach.

Nigdzie nie jest napisane, że reklamując towar masz mieć go zwrócony w ciągu X dni (chyba, że w karcie gwarancyjnej jest inaczej). Możesz natomiast później powołać się na to, że brak urządzenia znacznie utrudnia Ci życie (bo np. nie możesz dzwonić). Tak więc reklamacja z tytułu rękojmi u sprzedawcy nie będzie szybsza. Daje Ci jedynie plus taki, że gdy sprzedawca będzie zapominalskim i nie odpowie w ciągu 14 dni, to prawnie przysługuję Ci to, co tam napiszesz w treści pisma.

Dodano: 10 marzec 2019 - 19:15

Ponieważ nie jestem prawnikiem, to masz tutaj jeszcze link do strony UOKIKu:

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

Wielkie dzieki za duza odpowiedz :)
Jednak z tymi zatyczkami jest jakas KPINA!
Nie ma sposobu aby dowiesc, ze zatyczki nie zatknieto jak trzeba. A jak sama zatyczka jest nieszczelna, co wowczas? (Moze byc czesciowo szczelna, raz jest szczelna raz nie, losowo)

Piszesz, ze firma nie zaleca kontaktu z woda...

Jak pisze w pierwszym poscie juz mam doswiadczenie z innymi tel wodosczelnymi, dokladnie z:
Xperia m4 Aqua,
Motorola Defy,
LG Q7.

Z ZADNYM nie mam zadnych problemow juz przez kilka lat czestego kontaktu z woda!

A ta Xperia XZ przy MINIMALNYM kontakcie od razu zaciekla!

Piszesz, ze jednak lepiej normalnie oddac do gwarancji?
A przy ktorym sposobie jest lepsza pozycja do ODWOLYWANIA sie od "diagnozy" serwisu gwarancyjnego - co jak sam przyznajesz jest kwestia tylko i wylacznie losowa - "widzimisie" tamtejszych pracownikow?

Ja swoją xz nie premium wysylalem 3 razy do serwisu byl to w-support

Co to w-support? Jakies linki? Znaczy tam traktuja lepiej klientow?


Dodano: 10 marzec 2019 - 21:18

A i jeszcze powiedzcie jakie macie zdanie nt. aby zrobic mala demonstracje wodoszczelnosci w sklepie - aby zabezpieczyc sie jakby chcieli odrzucic z powodu NIEDOMKNIECIA ZATYCZKI (co potem raczej jest w zaden sposob mozliwe do zakwestionowania)?
W zasadzie widac jak to Serwis Gwarancyjny moze sobie powiedziec jakikolwiek pseudoargument do odrzucenia reklamacji jaki tylko da rade wymyslec!
A klient w jakiej jest pozycji, ma mozliwosc ZAKWESTIONOWAC, nie przyjac - prawdopodobnych absurdalnych orzeczen?

Taka mini demonstracja jest o tyle uzasadniona, ze jak widze poltorej doby trzymania tela w RYZU przynosi efekty i jeszcze ze 2 doby i wszelkie slady zalania WYPARUJA :)
(Lepsze to niz 2 tygodnie trzymania w serwisie gwar!)
Ale, no wlasnie, jest pewne ALE: chce urzadzenia ktore JEST RZECZYWISCIE WODOSZCZELNE IP65!!!
Tym sie kieruje zawsze przy zakupie!!!
NIECH OGARNA TEMAT!!!

Sent from my E2303 using Tapatalk

Użytkownik Ivylally edytował ten post 10 marzec 2019 - 21:59

  • 0

#8 OFFLINE DominQ

DominQ

    Uzależniony od forum

  • Reputacja: 56
  • 616 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Telefon:Xperia XZ Premium
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:eXistenZ Pie v8.0.0
  • Kernel:4.4.148-+
  • Operator:T-Mobile

Napisano 10 marzec 2019 - 22:24

W-support nie zajmuje się już naprawami sony ale opinie są mieszane ja o nich też mam mieszane kiedyś z3 zrobili w 2 dni i naprawili więcej niż było trzeba wszystko luks a xz odsyłali niby naprawioną a do tego porysowaną także zależy na jakiego serwisanta trafisz. ;)

 

Ale po co Ci demonstacje wodoszczelności?  :nea:

Serwis sam zobaczy czy telefon jest szczelny czy nie  :whistle2:

jak jest szczelny no to twoja wina :P


  • 0

#9 OFFLINE Ivylally

Ivylally

    Mózg

  • Autor tematu
  • Reputacja: 4
  • 172 postów
  • Telefon:Xperia M4 Aqua
  • Android:Marshmallow (6.0.1)
  • Operator:Virgin Mobile

Napisano 10 marzec 2019 - 23:05

Ale wlasnie tak jest, ze serwisowi nie moznaufac, sam sobie dospiewuje "fakty" aby tylko odrzucic reklamacje.
Tutaj walsnie najwygodniejsza jest BAJKA o zatyczce, niemozliwa do zweryfikowania

Sent from my E2303 using Tapatalk
  • 0

#10 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 652
  • 5385 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 10 marzec 2019 - 23:33

Jak pisze w pierwszym poscie juz mam doswiadczenie z innymi tel wodosczelnymi, dokladnie z: Xperia m4 Aqua, Motorola Defy, LG Q7. Z ZADNYM nie mam zadnych problemow juz przez kilka lat czestego kontaktu z woda!

 

Ja odpukać też nie miałem nigdy problemu, też myłem telefon jak była potrzeba. Za długo jednak jestem na forum, aby nie wiedzieć, że ludzie nie raz pisali, że zatyczki na 10000% pozamykane a telefon utopił się. No niestety nie wiem od czego to zależy, ale z tego co mi wiadomo, to nie dotyczy to tylko Sony. Samsung czy Apple stosują podobne podejście. Niby są testy szczelności po wysłaniu, ale różnie bywało.

 

Piszesz, ze jednak lepiej normalnie oddac do gwarancji?

Nie napisałem tak :) Napisałem, że oddanie z tytułu rękojmi nie musi być wcale krótszą drogą. Zazwyczaj nie jest, ale ma pewne plusy w postaci tego, że obowiązuje prawo konsumenta, a nie to, co producent sobie wypisał w karcie gwarancyjnej. 

 

A przy ktorym sposobie jest lepsza pozycja do ODWOLYWANIA sie od "diagnozy" serwisu gwarancyjnego - co jak sam przyznajesz jest kwestia tylko i wylacznie losowa - "widzimisie" tamtejszych pracownikow?

Ci pracownicy powinni być na tyle wykwalifikowani, aby móc wykonać testy szczelności. Trudno powiedzieć, która opcja jest lepsza, bo jak już pisałem, najczęściej i tak wysyła się telefon do oficjalnego supportu w ramach gwarancji. Inna sprawa, jak gwarancji nie ma - wtedy sprzedawca musi dokonać weryfikacji na własną rękę. Różnica polega na tym, że jak wysyłasz bezpośrednio na gwarancji to sprawa dotyczy Ciebie i gwaranta, a jak reklamujesz z tytułu rękojmi to Ciebie i sprzedawcę. Jeżeli ekspertyza będzie dla Ciebie niekorzystna, to sprawę kontynuujesz ewentualnie z jednym albo drugim. Trudno mi ocenić, kiedy pozycja jest lepsza - i tak i tak będzie pewnie trzeba udowodnić przed sądem, że odrzucający Twoją reklamację podmiot nie ma racji.

 

 

Co to w-support? Jakies linki? Znaczy tam traktuja lepiej klientow?

Jeszcze w tamtym roku w-support był firma świadcząca usługi naprawcze dla Sony Mobile w Polsce. Od 1 stycznia nastąpiła zmiana - więcej

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

. Opinie na temat w-support były różne, choć jak to zazwyczaj w Internecie bywa, przeważały negatywne. Ja osobiście wysyłałem 2 razy do nich sprzęty, oba wróciły ok. Nowy serwis CTDI pracuje z Sony za krótko, aby oceniać. Jeżeli Twój telefon trafi na support to właśnie do CTDI.

 

A i jeszcze powiedzcie jakie macie zdanie nt. aby zrobic mala demonstracje wodoszczelnosci w sklepie - aby zabezpieczyc sie jakby chcieli odrzucic z powodu NIEDOMKNIECIA ZATYCZKI (co potem raczej jest w zaden sposob mozliwe do zakwestionowania)? W zasadzie widac jak to Serwis Gwarancyjny moze sobie powiedziec jakikolwiek pseudoargument do odrzucenia reklamacji jaki tylko da rade wymyslec! A klient w jakiej jest pozycji, ma mozliwosc ZAKWESTIONOWAC, nie przyjac - prawdopodobnych absurdalnych orzeczen? Taka mini demonstracja jest o tyle uzasadniona, ze jak widze poltorej doby trzymania tela w RYZU przynosi efekty i jeszcze ze 2 doby i wszelkie slady zalania WYPARUJA (Lepsze to niz 2 tygodnie trzymania w serwisie gwar!) Ale, no wlasnie, jest pewne ALE: chce urzadzenia ktore JEST RZECZYWISCIE WODOSZCZELNE IP65!!! Tym sie kieruje zawsze przy zakupie!!! NIECH OGARNA TEMAT!!!

 

No cóż. Z tą demonstracją to raczej nie kombinuj, chyba, że wyraźnie widać, że uszczelki są uszkodzone. W serwisie z tego co pamiętam wykonują test szczelności specjalnym urządzeniem - wkładają do niego telefon i na podstawie odczytów ciśnienia weryfikują czy telefon jest szczelny czy nie - na tym opiera się zapewne decyzja. Możesz się od niej odwołać, wiele osób kontaktuje się bezpośrednio z Sony Mobile jak coś jest nie tak. Ostateczność to wejście na drogę sądową. Ludzie zazwyczaj jednak odpuszczają (nerwy, koszty, poświęcony czas). Możesz zakwestionować decyzję, tylko musisz udowodnić, że masz rację. 

 

Jeżeli masz taką sytuację, jaką opisujesz, to możesz wysłać telefon tak czy siak na gwarancję nawet jak wyschnie z podejrzeniem braku szczelności. 

 

 

W przypadku tych wszystkich norm IP trzeba sobie zdawać sprawę, że certyfikat jest przyznawany po zdaniu testów w warunkach laboratoryjnych. 


  • 1

#11 OFFLINE Ivylally

Ivylally

    Mózg

  • Autor tematu
  • Reputacja: 4
  • 172 postów
  • Telefon:Xperia M4 Aqua
  • Android:Marshmallow (6.0.1)
  • Operator:Virgin Mobile

Napisano 11 marzec 2019 - 22:42

Wlasnie tel oddany jest w ramach rekojmi.
Ekran po tych 2½ dobach w ryzu juz nie ma zaciekow, ale chyba jakies zwarcia w tasmie sa bo "tancza" pionowe i poziome paski (do taktu kiedy pojawiaja sie okreslone detale na ekranie).

Bardzo mily sprzedawca przyjal rekojmie w sposob naturalny, ba: pierwszy SAM ZAPYTAL jaki rodzaj reklamacji chce wybrac! (znaczy, gwarancje czy rekojmie, warto pochwalic profesjonalizm i uczciwe podejscie: X-Komp, tam robcie zakupy! :) )

Przy decyzji odnosnie rekojmi zapytal o opis usterki i od razu odradzil aby podawac "NIESZCZELNOSC" informujac rzetelnie, iz w warunkach gwarancji jest napiszne "urzadzenie posiada ceche wodoszczelnosci - ktora jednak nie podlega gwarancji"

Milo, ze sprzecawca o tym uprzedzil, jednak NIESMAK jest!
Jak to! ROBIENIE KLIENTOW W DURNIA! (Mam na mysli PRODUCENTA nie sprzedawce)

(Znaczy tak: urzadzenie MA CECHE za ktora warto WIECEJ ZAPLACIC, albo dla ktorej WYBRAC TEN produkt - ALE NIE SMIEJCIE Z NIEJ SKORZYSTAC! Alez AROGANCJA!!
Znaczy: MA CECHE NA PAPIERZE TYLKO???
No coz, papier przyjmie wszystko. Pytanie czy takze klienci, i SADY???)

Użytkownik Ivylally edytował ten post 11 marzec 2019 - 22:50

  • 0

#12 OFFLINE DominQ

DominQ

    Uzależniony od forum

  • Reputacja: 56
  • 616 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Telefon:Xperia XZ Premium
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:eXistenZ Pie v8.0.0
  • Kernel:4.4.148-+
  • Operator:T-Mobile

Napisano 11 marzec 2019 - 23:13

Wlasnie tel oddany jest w ramach rekojmi.
Ekran po tych 2½ dobach w ryzu juz nie ma zaciekow, ale chyba jakies zwarcia w tasmie sa bo "tancza" pionowe i poziome paski (do taktu kiedy pojawiaja sie okreslone detale na ekranie).

Bardzo mily sprzedawca przyjal rekojmie w sposob naturalny, ba: pierwszy SAM ZAPYTAL jaki rodzaj reklamacji chce wybrac! (znaczy, gwarancje czy rekojmie, warto pochwalic profesjonalizm i uczciwe podejscie: X-Komp, tam robcie zakupy! :) )

Przy decyzji odnosnie rekojmi zapytal o opis usterki i od razu odradzil aby podawac "NIESZCZELNOSC" informujac rzetelnie, iz w warunkach gwarancji jest napiszne "urzadzenie posiada ceche wodoszczelnosci - ktora jednak nie podlega gwarancji"

Milo, ze sprzecawca o tym uprzedzil, jednak NIESMAK jest!
Jak to! ROBIENIE KLIENTOW W DURNIA! (Mam na mysli PRODUCENTA nie sprzedawce)

(Znaczy tak: urzadzenie MA CECHE za ktora warto WIECEJ ZAPLACIC, albo dla ktorej WYBRAC TEN produkt - ALE NIE SMIEJCIE Z NIEJ SKORZYSTAC! Alez AROGANCJA!!
Znaczy: MA CECHE NA PAPIERZE TYLKO???
No coz, papier przyjmie wszystko. Pytanie czy takze klienci, i SADY???)

Dlaczego robienie klientów w durnia? To że tobie trafiła się trefna sztuka nie oznacza że wszystkie XZ są nieszczelne i się zalewają ;)


  • 0

#13 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 652
  • 5385 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 11 marzec 2019 - 23:49

@DominQ, autorowi nie chodzi o to, czy on miał szczęście czy nie, tylko o to co napisano w karcie gwarancyjnej. 

 

Samo Sony Mobile jasno określa, że w przypadku IP68 telefonu można używać w chlorowanej wodzie, byle nie za długo i nie za często. Dodatkowo po kontakcie z każdą inną wodą niż słodka, powinno się urządzenie płukać dodatkowo właśnie słodką. Nie dziwię się autorowi, że jest oburzony sytuacją, ale też rozumiem stanowisko producenta. Taki zapis o którym wspomina autor zabezpiecza producenta przed sytuacjami, gdy np. uszczelka straci z jakiegoś powodu swoje właściwości. To jednak nie jest złe tylko Sony, ale i Samsung, Apple i inne firmy - wszyscy mają podobne podejście.

 

Jestem ciekawy jak się skończy ta sytuacja. Podejrzewam, że serwisanci wykryją zalanie i wydadzą niekorzystny werdykt. Póki jednak co pozostaje mieć nadzieję, że będzie inaczej. 

 

Brawo dla sprzedawcy za uczciwość. 


  • 0

#14 OFFLINE Ivylally

Ivylally

    Mózg

  • Autor tematu
  • Reputacja: 4
  • 172 postów
  • Telefon:Xperia M4 Aqua
  • Android:Marshmallow (6.0.1)
  • Operator:Virgin Mobile

Napisano 15 marzec 2019 - 21:16

Ale wtedy powiedz JAK sie zabezpieczyc przed taka sytuacja?
Przeciez smartfon zostal jedynie zachlapany bardzo delikatnie! Pisze tutaj raz jeszcze ze mam bogate doswiadczenie ze smartfonami wodosczelnymi i one wytrzymaly, i wytrzymuja nadal, nieporownywalnie wiekszy kontakt z woda niz.ta XperiaXZ, choc nadal mieszczacy sie w zastrzezeniach IP68!

Powtarzam: ten egzemplarz XperiiXZ zotal jedynie LEKKO obmyty pod slabym strumieniem z kranu przez 3 sekundy, a woda byla i slodka i niechlorowana!
Nie zostalo to zrobione nieumyslnie lecz SPECJALNIE W SPOSOB KONTROLOWANY!
(Aby miec pewnosc ze mozna liczyc na te CECHE w warunkach niekontrolowanych)

Najwidoczniej warunki gwarancji sa po prostu NIELOGICZNE, i jako takie nie moga stanowic zadnej podstawy w sadzie!
Dobrze bylo wlasnie wybrac REKOJMIE poniewaz (jak napisales) tu obowiazuje Kodeks Cywilny a nie wewnetrzne uregulowania Produenta.

Dlaczego nielogiczne? Przeciez jak mozna sprzedawac smartfona z WYSPECYFIKOWANIEM certyfikatu IP68 jezeli przepuszcza KAZDA KROPLE WODY DO SRODKA?? Przeciez to JAWNE OSZUSTWO! I BEZ KONSEKWENCJI??
Przeciez przy zakupie zawsze wlasnie tym kieruje sie: certyfikatem IP65/68!!

W ogole serwisant Producenta ma jakies ramy z ktorymi MUSI sie liczyc czy moze sobie ZAWSZE OTWARCIE KPIC z klientow ktorzy natrafili na Jego BUBLE?
Tylko wylacznie zalezy jak odpowie Serwisant OD JEGO NASTROJU?
Na to wyglada. Jak mowie, moze ma to zastosowanie w reklamacji typowo gwarancyjnej - ale przy rekojmi obowiazuje przeciez Kodeks Cywilny: kupione okreslone urzadzenie jest pozbawione cechy ktora Producent deklaruje przy oferowaniu zakupu (brzmi jak "oszustwo").

Jak wtedy postapic?

Użytkownik Ivylally edytował ten post 15 marzec 2019 - 21:43

  • 0

#15 OFFLINE DominQ

DominQ

    Uzależniony od forum

  • Reputacja: 56
  • 616 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Telefon:Xperia XZ Premium
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:eXistenZ Pie v8.0.0
  • Kernel:4.4.148-+
  • Operator:T-Mobile

Napisano 15 marzec 2019 - 22:50

,,Dlaczego nielogiczne? Przeciez jak mozna sprzedawac smartfona z WYSPECYFIKOWANIEM certyfikatu IP68 jezeli przepuszcza KAZDA KROPLE WODY DO SRODKA?? Przeciez to JAWNE OSZUSTWO! I BEZ KONSEKWENCJI??

Przeciez przy zakupie zawsze wlasnie tym kieruje sie: certyfikatem IP65/68!!''

 

nie przepuszcza to tobie trafił się bubel ;)


  • 0

#16 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 652
  • 5385 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 16 marzec 2019 - 14:55

Sztuka wadliwa zawsze się trafi. Serwisant jest pracownikiem, który powinien orzec właściwie co było powodem zalania na podstawie odgórnych procedur używając do tego odpowiednich narzędzi. W praktyce, przynajmniej w w-support wyglądało to tak, że zamykano zaślepki, wkładano do specjalnego urządzenia i tworzono podciśnienie. Jeżeli telefon był szczelny, to nie zasysał powietrza przez 20 sekund. Wtedy technik pisał, że urządzenie jest zgodne ze specyfikacją, a powodem zalania były najpewniej niedomknięte zaślepki przez konsumenta.

 

Technik robi, a przynajmniej powinien robić swoje. Ponieważ jest tylko człowiekiem, zawsze istnieje droga odwoławcza. Jeżeli podważysz jego opinię, serwis sprawdzi pewnie jeszcze raz telefon. 

 

Normy IP nie służą zapewnieniu, że telefon w kontakcie z wodą zawsze sobie poradzi. To tylko informacja, że konstrukcja urządzenia przetrwała próby statyczne. Nikt nie sprawdza tego, jak telefon się zachowa, gdy leje się na niego strumień wody czy się z nim pływa. Kiedyś pisaliśmy o tym na naszym portalu: 

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

W praktyce telefon zazwyczaj "przeżywa" kąpiele. Ale nie każdy musi niestety :( Smutne to, ale prawdziwe. Ale reklamy mówią oczywiście co innego...


  • 0

#17 OFFLINE Ivylally

Ivylally

    Mózg

  • Autor tematu
  • Reputacja: 4
  • 172 postów
  • Telefon:Xperia M4 Aqua
  • Android:Marshmallow (6.0.1)
  • Operator:Virgin Mobile

Napisano 19 marzec 2019 - 02:02

Ale powtarzam: tutaj kontakt byl minimalny, podobne obmycie przedniej szybki przez 3 sekundy pod MALYM strymykiem z kranu przetrwal wiele razy NIEWODOSZCZELNY RedMi!

W tym egzemplarzu XperiiXZ wyglada to jakby brakowalo uszczelki przedniej szybki (wiem, ze to istnieje bo sa oferty sprzedazy na Allegro takich elementow zamiennych)



Kiedyś pisaliśmy o tym na naszym portalu:

Treść ukryta. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj by zobaczyć zawartość.

Wybacz, ale artykul jest jakby Producent chcial sie "wykpic", argumenty sa baaardzo MIEKKIE!
"Smartfon ma CERTYFIKAT IP68, ale go nie ma!"



Dodano: 19 marzec 2019 - 02:02

Jeżeli masz już złożoną reklamację i dowód tego, że ją złożyłeś w konkretnym dniu, to czekasz. Sprzedawca ma obowiązek się do niej ustosunkować w ciągu 14 dni. Nie oznacza to, że w ciągu tego czasu ma się zgodzić na Twoje żądanie. Ale musi Ci oficjalnie odpowiedzieć/dać znać jaką decyzję podjął. Jeżeli nie otrzymasz żadnej odpowiedzi w ciągu 14 dni - przyjmuje się, że sprzedawca uznał Twoją reklamację za zasadną i ta forma rekompensaty jaką wybrałeś jest dla niego ok (dlatego warto wybrać wymianę urządzenia) - Podstawa prawna: art. 561[5] Kodeksu cywilnego.

Ale przyjmujacy reklamacje poinformowal ze "rozpatrzenie reklamacji rekojmi trwa zazwyczaj od tygodnia do 3-ch".
Jezeli po tych jak mowisz obowiazkowych 2-ch tygodniach nie padnie odpowiedz - to co robic???

W praktyce, o ile wada istnieje, dostaje się informację o tym, że towar nie zostanie wymieniony, ale naprawiony. Sprzedawca nie ma obowiązku wymieniać, jeżeli naprawa dla niego będzie tańsza.

I dlatego wlasnie wybrane przeze mnie opcje to:
- wymiana,
- naprawa,
chce w ten sposob pokazac "dobra wole" co moze przyspieszy procedure! Chce jak najszybciej otrzymac smartfona NORMALNIE UCZCIWIE KUPIONEGO aby go wykorzystywac do tego po co zostal kupiony!!!

Użytkownik Ivylally edytował ten post 19 marzec 2019 - 02:05

  • 0

#18 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 652
  • 5385 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 19 marzec 2019 - 10:52

Dwa tygodnie jest na udzielenie odpowiedzi, nie na realizację naprawy.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#19 OFFLINE Ivylally

Ivylally

    Mózg

  • Autor tematu
  • Reputacja: 4
  • 172 postów
  • Telefon:Xperia M4 Aqua
  • Android:Marshmallow (6.0.1)
  • Operator:Virgin Mobile

Napisano 22 marzec 2019 - 14:12

Poki co odpowiedzieli jak na razie, ze przekazali smartfona do "serwisu zewnetrznego". Ponad tydzien zajelo im aby zrobic ten ruch
Jakby co taka ich odpowiedz ze przekazali do serwisu zewnetrznego nie liczy sie?
  • 0

#20 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 652
  • 5385 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 22 marzec 2019 - 16:47

Nie. 14 dni według ustawy jest na odniesienie się do Twojej reklamacji. W tym czasie sprzedawca musi poinformować czy zgadza się z tym że produkt faktycznie jest wadliwy i uznaje Twoja reklamacje czy też nie. Informacja o tym, co robi, po co, jest dodatkowa. Tak naprawdę Ciebie interesuje tylko odpowiedz na pytanie: naprawicie/wymienicie czy uznajecie że moja wina?

Jeżeli wysłano do serwisu zewnętrznego to raczej jest to ctdi. Chyba że sprzedawca ma znajomości u kogos, kto może sprawdzić telefon. Ta druga opcja jest jednak problematyczna, bo jak potem rozwiązać problem z utratą gwarancji producenta, który jasno daje do zrozumienia że każda nieautoryzowana ingerencja ja powoduje? Wiec pewnie CTDI.
Wejdź sobie na ich stronę, wpisz imei jak masz i sam sprawdź ;)


Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
  • 1







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: przeprowadzic, reklamacje, tytulu, niezgodnosci, umowa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


XperiaSite.pl jest nieoficjalnym i niezależnym serwisem poświęconym smartfonom z serii Sony Xperia. Wszystkie znaki towarowe, nazwy firm oraz logotypy wymienione na stronie należą do ich właścicieli.Strona ma charakter informacyjny.