Skocz do zawartości

Forum XperiaSite.pl używa ciasteczek (cookies). Przeczytaj naszą Polityka prywatności i plików cookies by dowiedzieć się więcej. Kliknięcie w przycisk obok wyłączy to okno.    Zgadzam się na ciastka
  • Log In with Google      Logowanie »   
  • Rejestracja



Zdjęcie

Xperia XZ3 brak zasięgu/sieci


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE wdm

wdm

    Nowicjusz

  • Reputacja: 1
  • 7 postów
  • Telefon:Xperia Z5 Compact
  • Android:Nie podano
  • Operator:Inny

Napisano 01 grudzień 2019 - 09:21

Witam.

 

Posiadam Xperię XZ3 model H9493.

Od jakiegoś czasu (2-3 tygodnie) zaczęły się z nim problemy. Czasami na chwilę, a czasami na kilka godzin traci zasięg, wyskakuje komunikat "brak usługi". Ostatnio trwało to cały dzień, coraz częściej się powtarza.

 

1. Włożyłem nową kartę SIM, również stosowałem od innych operatorów niż T-Mobile i problem nadal się powtarza (uszkodzenie karty SIM odpada).

2. Przy wyciąganiu szufladki na kartę telefon wyłącza się i włącza i cały czas prosi o PIN, także uszkodzenie slotu również odpada.

3. Zrobiłem reflash najnowsza kompilacją (zaznaczone wszystko WIPE) - nie pomogło, także nie jest to wina oprogramowania.

4. Numer IMEI pokazuje się cały, także telefon nie jest zablokowany.

5. Przy braku zasięgu (usługi) nie mogę zadzwonić na numer alarmowy 112.

 

Według powyższego stawiam na uszkodzenie anteny lub modułu. Czy po opisie możecie stwierdzić podobnie? Miał ktoś taki przypadek?

Co w tym modelu odpowiada za zasięg (antena, kabelek, moduł, płyta)?

 

 

Jestem zmuszony zrobić to sam, bo telefon zakupiłem z rynku azjatyckiego, więc brak jest gwarancji. Czy możne lepiej oddać go do serwisu Sony i zapłacić?

 

Dziękuję z góry.


  • 0

#2 OFFLINE Mojzesz

Mojzesz

    Sensei

  • Reputacja: 1216
  • 10267 postów
  • Skąd:Rawa Maz/Skierniewice
  • Telefon:Inny
  • Android:10
  • Operator:Play

Napisano 01 grudzień 2019 - 12:06

Z rynku azjatyckiego czyli albo refurb (używany ale zmienili obudowę na nową jak był np potłuczony itd) albo po prostu nieporzebnie kupiłeś model przeznaczony jedynie na Tajwan. Z drugiej strony ten model na Tajwan wspiera wszystkie nasze pasma...


  • 0

#3 OFFLINE ch3mn3y

ch3mn3y

    (o_O) Jaola Tymon (O_o)

  • Reputacja: 2092
  • 21150 postów
  • Skąd:Województwa Nadmorskie
  • Telefon:Inny
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:stock PPWS29.131-27-1-11
  • Kernel:stock
  • Operator:Orange

Napisano 03 grudzień 2019 - 10:15

Odpowiedzialne są w sumie 4 rzecy:

  • modem,
  • antena,
  • slot SIM,
  • SIMka,
  • oprogramowanie.

Wykluczyłeś dwa ostatnie, ale czy sprawdziłeś sam slot? Jak karta lekko się poruszy to telefon automatycznie traci połączenie z siecią.

Poza tym zostają modem i antena. To drugie łatwiej zazwyczaj wymienić, bo modem to część płyty.


  • 0

#4 OFFLINE wdm

wdm

    Nowicjusz

  • Autor tematu
  • Reputacja: 1
  • 7 postów
  • Telefon:Xperia Z5 Compact
  • Android:Nie podano
  • Operator:Inny

Napisano 09 grudzień 2019 - 18:08

Zauważyłem pewną zależność do tego całego problemu.
 
Jeśli telefon traci zasięg, to przestawiam mu ustawienia – Preferowany tryb sieci – “Tylko GSM” i telefon od razu odzyskuje zasięg i można z niego normalnie korzystać. Jeśli przestawię to ustawienie na “LTE (preferowana)/WCDMA/GSM”, to znowu traci zasięg i wyłącza całkowicie sieć.
 

link z nagranym problemem - https://www.youtube....eature=youtu.be

 


 

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


XperiaSite.pl jest nieoficjalnym i niezależnym serwisem poświęconym smartfonom z serii Sony Xperia. Wszystkie znaki towarowe, nazwy firm oraz logotypy wymienione na stronie należą do ich właścicieli.Strona ma charakter informacyjny.