Skocz do zawartości

Forum XperiaSite.pl używa ciasteczek (cookies). Przeczytaj naszą Polityka prywatności i plików cookies by dowiedzieć się więcej. Kliknięcie w przycisk obok wyłączy to okno.    Zgadzam się na ciastka
  • Log In with Google      Logowanie »   
  • Rejestracja



Zdjęcie

Brak sygnału GSM, tylko sygnał LTE - Z5 PREMIUM

Z5 Premium brak zasięgu GSM tylko LTE

Najlepsza odpowiedź Mayk3l, 05 kwiecień 2020 - 19:28

Ok, zrobiłem format telefonu, zasięg sieci wrócił. Dzięki za próby pomocy.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE Mayk3l

Mayk3l

    Nowicjusz

  • Reputacja: 1
  • 7 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Telefon:Xperia Z5 Premium
  • Android:Nougat (7.1.1)
  • Rom:stock
  • Operator:T-Mobile

Napisano 02 kwiecień 2020 - 20:26

Witam,

Ostatnio padło mi Wi-Fi i potrzebowałem pilnie internetu w telefonie. Niestety w mojej okolicy jest tak, że jeżeli jest na 3,5G albo 3G to wszystko bardzo długo się ładuje, a kiedy złapię LTE to wszystko leci ok. Miałem problem, bo telefon nawet bo zmianie BTSa w ustawieniach na ten z LTE telefon wciąż przełączał się na gorszą sieć. Znalazłem na internecie sposób aby wymusić tylko LTE. Wszedłem w menu pod *#*#4636#*#* i zmieniłem na LTE only. Byłem zadowolony. Następnego dnia przyszła potrzeba powrotu do poprzednich ustawień. Nie wiedziałem na jakie zdecydować się w tym menu bo było wiele opcji, więc przeszedłem do ustawień sieci dostępnych dla przeciętnego użytkownika i ustawiłem na LTE(preferowana)/WCDMA/GSM ale... telefon stwierdził, że pozostanie już na zawsze w LTE - chyba mu się spodobało. Kiedy wszedłem w wyszukiwanie sieci nie wyskoczył żaden nadajnik GSM czy to 3G ale same LTE z mojego i innych operatorów. Aby naprawić błąd próbowałem:

-uruchomić ponownie telefon

-ustawiać ponownie w menu zwykłym na LTE/WCDMA/GSM - działa tylko LTE

-ustawiać ponownie w menu pod *#*#4636#*#* na WCDMA preferred/GSM only/WCDMA only / LTE/CDMA/UMTS auto (PRL) - działa tylko LTE, przy ustawieniu GSM only nie ma kompletnie sieci, tak samo jak przy WCDMA only.

-wyjąć/włożyć kartę SIM

-wyjść (u mnie na południu) na pole i wyszukać sieci - nic, tylko LTE

-zmieniać preferowane tryby sieci w menu serwisowym - nic, tylko LTE

Potrzebuję innej sieci niż LTE, bo teraz nie mogę normalnie wykonywać połączeń. Ciekawostka jest taka, że jak ktoś do mnie dzwoni i oczywiście się nie dodzwania to od razu przychodzi mi SMS "kto tam" w tym samym momencie, gdy czyjaś próba dodzwonienia się nie powiedzie, bądź z minutą opóźnienia. Wiem, jeszcze jest opcja powrotu do ustawień fabrycznych, ale to pochłonie nieco czasu, a obecnie w moim wypadku w natłoku e-lekcji muszę być, że tak powiem, internetowo aktywny. Zastanawia mnie to, czemu tak się dzieje. Na moje oko, być może przyszłego technika informatyki, wygląda to na dziwny problem z oprogramowaniem. Też myślę, czy może antena nie uległa uszkodzeniu, ale przyznam się, nie wiem czy antena do GSM, WCDMA i LTE jest wspólna. Myślę, że chyba tak, ale chciałbym rozwiać swe wątpliwości. Podczas połączenia z LTE wszystkie kreski zasięgu są szare.

Obecnie na telefonie jest stock'owy ROM - Android 7.1.1


Użytkownik Mayk3l edytował ten post 02 kwiecień 2020 - 20:27

  • 0

#2 ONLINE Mojzesz

Mojzesz

    Sensei

  • Reputacja: 1258
  • 10455 postów
  • Skąd:Rawa Maz/Skierniewice
  • Telefon:Inny
  • Android:Nie podano
  • Rom:Android R Developer Preview 4
  • Kernel:Stock
  • Operator:Play

Napisano 02 kwiecień 2020 - 20:49

TD-SCDMA/CDMA/UMTS

tak ustaw i sprawdź


  • 1

#3 OFFLINE Mayk3l

Mayk3l

    Nowicjusz

  • Autor tematu
  • Reputacja: 1
  • 7 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Telefon:Xperia Z5 Premium
  • Android:Nougat (7.1.1)
  • Rom:stock
  • Operator:T-Mobile

Napisano 02 kwiecień 2020 - 21:21

Ustawiłem. Zasięgu brak dalej. Gdy przeszedłem do menu ustawień z sieciami (tymi dla użytkownika) pisze "Preferowany typ sieci: LTE/TDSCDMA/GSM/WCDMA" i dalej jest tylko LTE. Wróciłem się do *#*#4636#*#* ale nic się tam nie przestawiło, pisze tak jak miałem ustawić "TD-SCDMA/CDMA/UMTS". Chyba że wynika to z jakichś podobieństw bliżej mi nieznanych. Po ponownym uruchomieniu telefonu dalej brak zmian.


  • 0

#4 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 685
  • 5572 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 03 kwiecień 2020 - 18:09

Zrób jeszcze taki test - Przełacz na gsm only i zrestartuj telefon.

 

To, że na LTE nie ma zasięgu może być normalne. Domyślnie w T-Mobile przy połączeniu telefonicznych zmienia się standard na 3G. 


  • 1

#5 OFFLINE Mayk3l

Mayk3l

    Nowicjusz

  • Autor tematu
  • Reputacja: 1
  • 7 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Telefon:Xperia Z5 Premium
  • Android:Nougat (7.1.1)
  • Rom:stock
  • Operator:T-Mobile

Napisano 03 kwiecień 2020 - 21:21

To rozwiązanie również nic nie dało.



Dodano: 03 kwiecień 2020 - 22:21

Wykonywałem próby dzwonienia na swój telefon i od razu, kiedy na tym z którego dzwonię odrzuci połączenie z powodu wyżej opisanego to na Z5-tkę przychodzi SMS "kto tam?" a na telefon z którego wykonuję próbę przychodzi "Już jestem". Nie wiem kompletnie co zrobić oprócz formatu telefonu, który mam nadzieję pomógłby, ale tak jak mówię, teraz nie mam na to szans, może w niedzielę.


  • 0

#6 OFFLINE Mayk3l

Mayk3l

    Nowicjusz

  • Autor tematu
  • Reputacja: 1
  • 7 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Telefon:Xperia Z5 Premium
  • Android:Nougat (7.1.1)
  • Rom:stock
  • Operator:T-Mobile

Napisano 05 kwiecień 2020 - 19:28   Najlepsza odpowiedź

Ok, zrobiłem format telefonu, zasięg sieci wrócił. Dzięki za próby pomocy.


  • 0





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


XperiaSite.pl jest nieoficjalnym i niezależnym serwisem poświęconym smartfonom z serii Sony Xperia. Wszystkie znaki towarowe, nazwy firm oraz logotypy wymienione na stronie należą do ich właścicieli.Strona ma charakter informacyjny.