Skocz do zawartości

Forum XperiaSite.pl używa ciasteczek (cookies). Przeczytaj naszą Polityka prywatności i plików cookies by dowiedzieć się więcej. Kliknięcie w przycisk obok wyłączy to okno.    Zgadzam się na ciastka
  • Log In with Google      Logowanie »   
  • Rejestracja



Zdjęcie

Nie działający czytnik linii papilarnych / Brak opcji w ustawieniach

czytnik palec odcisk

3 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE Tigerice

Tigerice

    Nowicjusz

  • Reputacja: 0
  • 2 postów
  • Skąd:Polska
  • Telefon:Xperia XZ
  • Android:Oreo (8.0.0)
  • Rom:stock
  • Kernel:stock
  • Operator:Lycamobile

Napisano 20 czerwiec 2020 - 14:38

Witam wszystkich miłośników Xperii. Pokrótce postaram się opisać problem i liczę że znajdzie się tu mądra głowa z dobrą duszą która pomoże mi go rozwiązać. Wiem że nie jestem jedyną osobą która napotkała taką sytuację ale przeszukałem internety i różne fora lecz nie znalazłem rozwiązania. Jest to mój drugi telefon Sonego, pierwszym była Z-tka którą miałem od nowości i byłem na tyle zachwycony jej trwałością że postanowiłem po 8 latach zmienić ją na nowszy model bo jednak już nie dawała rady. Tym razem jednak nie stać mnie było na zakup nowego wiec nabyłem używany na OLX ale do rzeczy.

Gdy telefon do mnie dotarł, oczywiście wyczyściłem go przywracając do ustawień fabrycznych. Ku memu zdziwieniu nie widziałem w menu opcji zabezpieczenia telefonu za pomocą odciska palca więc zacząłem zgłębiać temat. Po rozmowie ze znajomym który posiada taki sam telefon od nowości, okazało się że on również nie widzi tej opcji pomimo że na początku skonfigurował tą opcje. Stwierdziłem że zmienię soft. Wgrany był brandowy 8.0.0 od Orange. Wgrałem FlashToolem non brandowy 8.0.0 na Central Europe o oznaczeniu 41.3.A.2.192. Nie przyniosło to rezultatu. Skontaktowałem się z działem pomocy technicznej Sony licząc że pomogą mi coś ustalić. Wiedziałem już że ten model na USA wychodził bez opcji czytnika linii papilarnych wiec pierwsze pytanie jakie padło z mojej strony to czy mam wersje na Europe czy USA. Pani z którą rozmawiałem stwierdziła po IMEI-u że jest to wersja na Europe i jedynie co mi doradziła to naprawę oprogramowania programem Xperia Companion. Odparłem że jeszcze nie robiłem tego ale czytałem o osobach z tym problemem które to robiły i nie dało to rezultatu. Powiedziała żebym to zrobił a jak nic to nie zmieni to odesłać telefon do nich do serwisu.

Tak wiec zrobiłem jak zalecała lecz Xperia Companion nic nie pomógł a wysyłka telefonu mi się nie widzi. Kombinując dalej, spotkałem się z opinią ludzi, że opcja czytnika w ustawieniach znikła im wraz z aktualizacją systemu. Więc zrobiłem downgrade systemu do 7.1.1 a później do 7.0.0 bo nie było rezultatu. Wszystkie na systemy na Central Europe oczywiście.

Prosiłbym o jakieś wskazówki jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać.


  • 0

#2 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 694
  • 5668 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 27 czerwiec 2020 - 11:30

Hej. Jaki to jest wariant XZ? F8331? Najlepiej jakbyś odczytał z pudełka (o ile je posiadasz).

Wgrałem FlashToolem non brandowy 8.0.0 na Central Europe o oznaczeniu 41.3.A.2.192

Skąd ten firmware pobrałeś? Na problem, który opisujesz pomaga wgranie odpowiedniego oprogramowania, mam podejrzenie, że coś z nim nie tak. 

 

Aktualizacja poprzez Xperia Companion nic w mojej ocenie nie da, bo sprawdzane jest obecne cda - jeśli obecne nie posiada wsparcia dla sensora, to aktualizacja/naprawa nie przywróci tego.



Dodano: 27 czerwiec 2020 - 12:30

Wejdź jeszcze w menu serwisowe : *#7378423#*#* i zobacz w testach czy masz coś związane z fingerprint sensor. 

Przy wgrywaniu oprogramowania flashtoolem zaznacz wszystkie wipe'y.

 

Nie jest wykluczone, że czytnik jest też uszkodzony :( 


  • 0

#3 OFFLINE Tigerice

Tigerice

    Nowicjusz

  • Autor tematu
  • Reputacja: 0
  • 2 postów
  • Skąd:Polska
  • Telefon:Xperia XZ
  • Android:Oreo (8.0.0)
  • Rom:stock
  • Kernel:stock
  • Operator:Lycamobile

Napisano 27 czerwiec 2020 - 21:56

Witam. Dzięki za zainteresowanie bo już traciłem nadzieję :) a wiec tak, jest to XZ F8331 na jedną kartę SIM. Załączam zdjęcie pudełka z jakim otrzymałem telefon.

Firmware pobrałem z XperiFirm wbudowanej w Flashtool 0.9.28.0 jak również próbowałem z innych źródeł (w tym utworzenie samemu w Flashtoolu, gdzie na necie znalazłem gdzieś instrukcje)

Ciekawe jest to że po wpisaniu tego kodu serwisowego który mi podałeś, nic mi się nie odpala :/

Z tego co pamiętam to przy wgrywaniu Flashtoolem zaznaczałem wszystkie opcje w Wipe (Sin jak i Misc TA)

Obecnie mam wgranego Androida 7.0.0

Chciałem jeszcze wrzucić log z Flashtoola ale nie mogę. Jeden WARN mi tam wyskoczył :

WARN  - No loader found or set manually. Skipping loader

INFO  - Loader : S1_Root_de8d - Version : 1299-4832_S1_Boot_MSM8996_LA2.0_N_115 / Boot version : 1299-4832_S1_Boot_MSM8996_LA2.0_N_115 / Bootloader status : ROOTABLE

Pozdrawiam

Załączone pliki


Użytkownik Tigerice edytował ten post 28 czerwiec 2020 - 01:29

  • 0

#4 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 694
  • 5668 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 11 lipiec 2020 - 11:11

@Tigerice, kurczę, kolego pomyliłem się i zjadłem część kodu. Powinno być: *#*#7378423#*#*

 

W tym logu nic ważnego nie ma.


  • 0



Dodaj odpowiedź



  



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


XperiaSite.pl jest nieoficjalnym i niezależnym serwisem poświęconym smartfonom z serii Sony Xperia. Wszystkie znaki towarowe, nazwy firm oraz logotypy wymienione na stronie należą do ich właścicieli.Strona ma charakter informacyjny.