Skocz do zawartości

Forum XperiaSite.pl używa ciasteczek (cookies). Przeczytaj naszą Polityka prywatności i plików cookies by dowiedzieć się więcej. Kliknięcie w przycisk obok wyłączy to okno.    Zgadzam się na ciastka
  • Log In with Google      Logowanie »   
  • Rejestracja



Zdjęcie

Podczas rozmowy wyłącza mikrofon, głośnomówiący działa


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE Danziger

Danziger

    Zaczyna się uczyć

  • Reputacja: 1
  • 27 postów
  • Telefon:Xperia 10 Plus
  • Android:Pie (9.0)
  • Operator:Plus

Napisano 11 lipiec 2020 - 10:29

Witam. Od pewnego czasu nęka mojego 10+ taki problem jak w opisie: podczas rozmowy , mój rozmówca raptem przestaje mnie słyszeć, żeby kontynuować rozmowę (pod warunkiem że rozmówca nie rozłączy się) muszę szybko przełączyć telefon w tryb głośnomówiący, wtedy mimo gorszej słyszalności mogę kontynuować rozmowę. Aparat był już raz w serwisie, po powrocie podziałał poprawnie jakieś 2 tygodnie  i apiać wszystko wróciło po staremu. Przy czym to nie jest tak, że w każdej rozmowie wycisza mnie , jeszcze testuję dokładnie przypadek ale już mogę powiedzieć że:

Gdy JA dzwonię na numery stacjonarne - mój rozmówca przestaje mnie słyszeć, albo od razu ,albo max po 5 - 10 sekundach od rozpoczęcia rozmowy. Jeśli się przełączę na głośny - rozmawiam dalej

Gdy JA dzwonię na jakikolwiek numer komórkowy wszystko jest OK

Gdy DO MNIE dzwonią NIEKTÓRE numery komórkowe - tak samo jak ze stacjonarnym - raptem przestaje się mnie słyszeć, - głośnomówiący - kontynuuję rozmowę

W żadnym z tych przypadków nie ma problemu jeśli będę rozmawiał przez zestaw słuchawkowy - w każdej konfiguracji działa.

To są różne numery, różnych sieci

Karta jest OK - przełożona do innego telefonu działa bez problemu

Zasięg jest OK - inny telefon na te same numery łączy się bez wyłączania mojego głosu

Wygląda to tak, jak gdyby problem był z mikrofonem, i to też zrobili 2 tygodnie temu w serwisie - wymienili całą listę rzeczy - mikrofon też

Z drugiej strony dlaczego mogę dzwonić na komórkowe, ale już na stacjonarne nie? Problem z innymi sieciami? To dlaczego po włączeniu głośnomówiącego rozmawiam dalej. Co ma wspólnego mikrofon z rodzajem sieci? No nic - to jest bez sensu, ale jednak tak się dzieje. Miał ktoś kiedyś coś takiego lub ma jakiś pomysł?

PS piszę, że wycisza mi mikrofon, ale może to nie jest problem mikrofonu tylko czegoś innego wewnątrz smartfona, może winny jest soft a nie hardware? Może Android podczas romowy wycisza mój mikrofon ale tak ,że nie widzę symbolu wyłączonego mikrofonu



Dodano: 11 lipiec 2020 - 11:29

Mała poprawka. Przed chwilą zrobiłem eksperyment, przełożyłem moją kartę sim do drugiego telefonu w domu i odwrotnie. I tak oto:

mój telefon z inną kartą sim - działa

inny telefon z moją kartą sim - działa

No to już zakrawa o czary. No byłem przekonany, że problem leży po stronie mojego telefonu, ale z inną kartą działa. Przełożyłem wszystko po staremu i...mój telefon działa z moją kartą!!! No nieeee!!!

Znaczy to, że problem leży w karcie sim? Przełożona ponownie działa poprawnie. Brak styku czy coś? To by się w sumie zgadzało za łączność odpowiada karta sim, ale co wspólnego ma karta sim z mikrofonem?


Użytkownik Danziger edytował ten post 10 lipiec 2020 - 22:46

  • 0

#2 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 693
  • 5636 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 11 lipiec 2020 - 10:41

Rzeczywiście problem dosyć dziwny. Tak jak piszesz, trudno tu mówić o popsutym mikrofonie skoro dla połączeń komórkowych działa poprawnie. Jeżeli działa na innej karcie, nie zaszkodzi wyrobić duplikat obecnie używanej - może to pomoże? Czasem lepiej skorzystać z najprostszego rozwiązania. Nie uważam, by problem leżał w "złym styku". 


  • 0

#3 OFFLINE Danziger

Danziger

    Zaczyna się uczyć

  • Autor tematu
  • Reputacja: 1
  • 27 postów
  • Telefon:Xperia 10 Plus
  • Android:Pie (9.0)
  • Operator:Plus

Napisano 11 lipiec 2020 - 12:21

no własnie bo co ma zły styk wspólnego z mikrofonem


  • 0

#4 OFFLINE Danziger

Danziger

    Zaczyna się uczyć

  • Autor tematu
  • Reputacja: 1
  • 27 postów
  • Telefon:Xperia 10 Plus
  • Android:Pie (9.0)
  • Operator:Plus

Napisano 12 lipiec 2020 - 13:55

Ta sobie siedzę i sobie tak myślę, że może są dwie usterki, które zbiegły się w czasie jednocześnie. Czekam na odpowiedz suportu SONY, ale jak znam ich pomoc to użyją opcji "wytnij wklej" i mi odpiszą jakąś bzdurną pomoc.

W poniedziałek ofkoz idę wyrobić duplikat karty, zobaczę czy będą jakie zmiany


  • 0

#5 ONLINE piotrzet

piotrzet

    Mózg

  • Reputacja: 34
  • 185 postów
  • Telefon:Xperia 1 II
  • Android:10
  • Operator:T-Mobile

Napisano 12 lipiec 2020 - 17:49

Używasz VoLTE albo VoWiFi podczas tych rozmów?


  • 0

#6 OFFLINE Danziger

Danziger

    Zaczyna się uczyć

  • Autor tematu
  • Reputacja: 1
  • 27 postów
  • Telefon:Xperia 10 Plus
  • Android:Pie (9.0)
  • Operator:Plus

Napisano 14 lipiec 2020 - 17:39

Nie wiem co to jest volte i vowifi, odpowiedzieli opcją 'kopiuj i wklej', natomiast doszedłem do tego, że problem ustępuje gdy uruchomię telefon ponownie. Wczoraj rano podczas rozmowy wystąpił problem  ale szybko przełączyłem się na głośnomówiący, po rozmowie wyłączyłem i włączyłem ponownie i do teraz gra i buczy, nie ma żadnego problemu. Oprogramowanie?


  • 0

#7 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 693
  • 5636 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 14 lipiec 2020 - 21:11

Możesz spróbować wgrać oprogramowanie, kto wie, może pomoze

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 OFFLINE Danziger

Danziger

    Zaczyna się uczyć

  • Autor tematu
  • Reputacja: 1
  • 27 postów
  • Telefon:Xperia 10 Plus
  • Android:Pie (9.0)
  • Operator:Plus

Napisano 17 lipiec 2020 - 19:06

Dobra , dużo testów zrobiłem i już wiem - winy bluetooth. Te wszystkie objawy wystepuja po uprzednim sparowaniu z głosnikiem. Nie z jednym żeby nie było że winny głośnik tylko z dwoma różnymi. Aby wróciło do normalonści musze wyłączyć tootha i ponownie uruchomić telefon - działa na 100% W poniedziałek telefon idzie doi serwisu


Użytkownik Danziger edytował ten post 17 lipiec 2020 - 19:07

  • 0

#9 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 693
  • 5636 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 18 lipiec 2020 - 07:05

Hmmm najgorzej będzie jeśli serwis stwierdzi niekompatybilność z tym glosnikami...

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 OFFLINE Danziger

Danziger

    Zaczyna się uczyć

  • Autor tematu
  • Reputacja: 1
  • 27 postów
  • Telefon:Xperia 10 Plus
  • Android:Pie (9.0)
  • Operator:Plus

Napisano 19 lipiec 2020 - 07:35

Hykkera nie uzywam, tylko na nim sprawdziłem, a JBL-a mam od grudnia i nie było żadnych problemów. Telefon zaczął fiiziować od ostatniej aktualizacji , która zainstalowała się jakieś 2 miechy temu


  • 0

#11 OFFLINE juggler

juggler

    Administrator

  • Reputacja: 693
  • 5636 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Telefon:Xperia XZ Premium Dual
  • Android:Pie (9.0)
  • Rom:47.2.A.2.33
  • Kernel:stock
  • Operator:Play

Napisano 19 lipiec 2020 - 09:33

No to chociaż masz jakiś trop, że może coś pozmieniano w oprogramowaniu. Najprościej byłoby teraz wgrać starszą wersję, by zweryfikować czy to na pewno to. Nie próbowałeś?


  • 0

#12 OFFLINE Danziger

Danziger

    Zaczyna się uczyć

  • Autor tematu
  • Reputacja: 1
  • 27 postów
  • Telefon:Xperia 10 Plus
  • Android:Pie (9.0)
  • Operator:Plus

Napisano 20 lipiec 2020 - 09:01

Obawiam się, że potem w serwisie mogą się czepić ,że samemu wgrywałem oprogramowanie. Wiem, że Flashtool wgrywa oryginalny soft ,ale jakoś się lękam


  • 0

#13 OFFLINE Gość_Damian_*

Gość_Damian_*
  • Reputacja: 0

Napisano 06 wrzesień 2020 - 16:41

Przechodziłem ten problem w xperi 10. Po uprzednim cofnięciu do ustawień fabrycznych wgrywałem jedną po drugiej aplikacje których wcześniej używałem i przy po każdej jednej instalacji wykonywałem test MIC i głośnika z funkcji dostępnej w aplikacji xperia. Okazało się, że Gpay po zainstalowaniu i skonfigurowaniu psuł głośnik.
  • 0



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


XperiaSite.pl jest nieoficjalnym i niezależnym serwisem poświęconym smartfonom z serii Sony Xperia. Wszystkie znaki towarowe, nazwy firm oraz logotypy wymienione na stronie należą do ich właścicieli.Strona ma charakter informacyjny.