Jump to content

Problem z zasięgiem Dual-SIM XPERIA 5 II


Recommended Posts

Mam pytanie odnośnie mojego sprzętu. 4 mies temu zakupiłem smartfon XPERIA 5II. Od ostantniego czasu pojawił się z nią problem. Otóż w smartfonie posiadam dwie karty SIM (SIM1:Orange i SIM2: Plus). Karte SIM2 Plus mam skonfigurowaną do obsługi połączeń głosowych. Kiedy używam kartę SIM2 po zakończeniu połączenia (nie zawsze ale często) zanika mi sieć jednego jak i drugiego operatora sieci na 10-15 sek. Przy wysyłaniu wiadomości SMS coś takiego się nie pojawia. Dodam, że na karcie SIM1 (połączenia i SMS) również nie mam tego problemu. We własnym zakresie wykonałem reset seci ale nie pomogło.

Czy może być to uszkodzona karta? Dziwne gdyby była uszkodzona karta ginie zasieg na 2 kartach. Czy może być to spowodowane uszkodzonym oprogramowaniem po aktualizacji?

Link to post
Share on other sites
Guest iroc_z

Wydaje mi się , że to aktualizacja, bo zaobserwowałem ten problem właśnie po niej. Mam 2 karty sim z Plusa i czasem zanika mi sieć na obu, nie można się dodzwonić, jak dzwonię to to tak samo kilka razy próbuję aż złapie sieć. Pisałem do pomocy Sony, ale chyba nie widzą problemu, bo kazali resetować telefon (no nie wpadłbym na to😆) albo zresetować do ustawień fabrycznych.

Link to post
Share on other sites
Guest Radek

Witajcie, mam dokladnie taki sam problem po ostatniej aktualizacji. Nic na to nie pomaga. Dodatkowo po każdej takiej akcji zgubienia zasięgu telefon sam wchodzi do ustawień do zakładki karta sim i wchodzi na pierwszą kartę. Masakra. Na jaki adres wysłać takie zgłoszenie do sony?

Link to post
Share on other sites

Pisałem do pomocy Sony ale oni skierowali mnie do serwisu. Tam również niczego ciekawego się nie dowiedziałem..  czyli jak jest nas więcej wychodzi na to, że winne jest oprogramowanie.

Próbował może ktoś z Was naprawy oprogramowania w Xperia Companion?

Zamienialiscie karty miejscami?

Jeśli to nie pomoże musimy czekać na aktualizacje 😉

Link to post
Share on other sites
Guest iroc_z

Wygląda jednak na to, że to jednak wina aktualizacji, skoro jest nas więcej, może jak dostaną kilka zgłoszeń to się wezmą do roboty. Jak nie to trzeba będzie się rozglądnąć za czymś innym :(

Link to post
Share on other sites
Guest iroc_z

No tak nowy telefon, od zawsze używam sprzętu Sony. Telefon służy mi do pracy i nie mam czasu na zabawy w ustawienia fabryczne i konfigurowanie wszystkiego od nowa. Nie można się do mnie dodzwonić, ja nie mogę dzwonić, po prostu tracę pieniądze. Zresztą sam telefon niemało kosztował, a jedyna pomoc supportu to wskazanie możliwości zrobienia resetu 🤬

 

Link to post
Share on other sites

Też używam tylko SONY ale w wolnym czasie wykonam może naprawę oprogramowania. Konfiguracja nie zajmuje tak długo bo zrobię kopię zapasową. Co do ustawień fabrycznych to myślę że trzeba sobie odpuścić. Reset cofnie Ci do tej samej wersji więc szkoda czasu 😜

Link to post
Share on other sites
Guest iroc_z

Taką dostałem odpowiedź z supportu😡

Szanowny panie,
dziękuję za kontakt z firmą Sony.
Nawiązując do Pana zgłoszenia w sprawach aktualizacji prosimy o kontakt z operatorem który udostępnia

aktualizacje.

Telefon kupiłem w Sony Centre, niebrandowany, to do jakiego operatora mam się zwrócić?

Link to post
Share on other sites
Guest Radek

Cześć, także kontaktowałem się mailowo z Sony. Powiem tak, nie pamiętam żadnego innego producenta, który w taki sposób traktowałby klientów. Żenada. Mają tylko dwa rozwiązania - reset urządzenia lub oddanie do serwisu. Zero kompetentnej pomocy. Zero chęci zainteresowania tematem. Niestety 😞

Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Gość Radek napisał:

Cześć, także kontaktowałem się mailowo z Sony. Powiem tak, nie pamiętam żadnego innego producenta, który w taki sposób traktowałby klientów. Żenada. Mają tylko dwa rozwiązania - reset urządzenia lub oddanie do serwisu. Zero kompetentnej pomocy. Zero chęci zainteresowania tematem. Niestety 😞

Niestety 😞 myślę że na chwilę obecną serwis też nie pomoże.

Jak by wykonal ktoś szybciej naprawę oprogramowania przez Xperia Companion niż ja proszę dać znać 

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Gość iroc_z napisał:

Zrobiłem naprawę przez Companion i dalej to samo, tzn. że ostatnia aktualizacja jest felerna.

To lipa :( trzeba czekać na aktualizację a jeżeli ta będzie nie prędko to pozostaje czasowa wymiana telefonu. Nie ma chyba innego rozwiązania.

Gdybym coś ustalił to dam Wam znać co i jak.

Link to post
Share on other sites
Guest Radek
W dniu 14.05.2021 o 14:20, marnsr.marnsr napisał:

To lipa :( trzeba czekać na aktualizację a jeżeli ta będzie nie prędko to pozostaje czasowa wymiana telefonu. Nie ma chyba innego rozwiązania.

Gdybym coś ustalił to dam Wam znać co i jak.

A mamy pewność, ze nowa aktualizacja to naprawi skoro Sony nie widzi problemu? 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Guest Radek

Chłopaki, dostałem taką odpowiedź z serwisu. Najbardziej napawa mnie nadzieją ostatnie zdanie 🙂

 

Uprzejmie informuję, że w Naszym dziale technicznym udało się potwierdzić takie zachowanie na innym telefonie, z takim samym zestawem kart i tą samą wersją oprogramowania. Na chwilę obecną chcielibyśmy zaproponować wykonanie testu poprzez zamianę kart SIM miejscami i jeśli to w niczym nie pomoże to przywrócenie ustawień fabrycznych. Ponieważ jest to kolejny taki zgłoszony przypadek zostanie on przez Nas skonsultowany z Producentem.

Link to post
Share on other sites

Jest faktycznie tak zrobią to chapeau bas dla serwisu. Przykładowo Samsung olewa klientów twierdząc, że z telefonem jest wszystko ok chociaż tak nie jest.

Link to post
Share on other sites
Guest Radek

A moze spróbujcie tez zgłosić swoje przypadki do serwisu. Im wiecej takich zgłoszeń tym mocniej będą zmotywowani do rozmowy z producentem.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Problem zgłoszony do supportu Sony oraz do serwisu na początku założenia tematu. 

Chyba że zglaszaliscie jeszcze gdzie indziej? Dajcie znać gdzie 😜😉

Panowie zgłaszacie usterkę. Czym nas więcej tym szybciej może coś z tym zrobią 😜

Edited by marnsr.marnsr
Link to post
Share on other sites
Guest iroc_z

Potwierdzam, bez zmian, chyba przesiądę się na jakieś OPPO, pewnie działa lepiej a kasa w kieszeni zostanie :). Już mam traumę i boję się zaktualizować telewizor 😁, nie wiadomo co Sony wymyśliło, okaże się że tylko TVP kurski będzie odbierać.

Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. More in Guidelines and Privacy Policy .