Skocz do zawartości

Forum XperiaSite.pl używa ciasteczek (cookies). Przeczytaj naszą Polityka prywatności i plików cookies by dowiedzieć się więcej. Kliknięcie w przycisk obok wyłączy to okno.    Zgadzam się na ciastka
  • Log In with Google      Logowanie »   
  • Rejestracja



juggler

Rejestracja: 06 maj 2011
Poza forum Ostatnio: lip 16 2019 20:02
****-

#219082 Xperia 1 - Pierwsze wrażenia

Napisane przez juggler w 12 lipiec 2019 - 14:32

Panowie, dalsza Wasza dyskusja nie ma sensu. Każdy z Was ma swoje zdanie i nie zostanie przekonany przez drugiego. Więc ją zakończmy, a kolejne posty niech dotyczą wrażeń innych użytkowników tego modelu.


  • 1


#218932 Root

Napisane przez juggler w 19 czerwiec 2019 - 15:26

Muszę tutaj poprzeć Piotra, przydałoby się sprawdzone info. Sęk w tym, że obecnie mało osób już decyduje się na modyfikację oprogramowania. Jeżeli już to nie w przypadku nowych modeli w obawie przed utrata gwarancji czy potencjalnego uszkodzenia
  • 1


#218724 BEZOWOCNA PRÓBA FLASHU M4

Napisane przez juggler w 24 maj 2019 - 11:37

Jeżeli nie nawiążesz połączenia z urządzeniem to nie pozostaje nic innego tylko urządzenie rozebrać i sprawdzić od strony sprzętowej
  • 1


#218475 Xperia 1 Nowy flagowiec

Napisane przez juggler w 04 maj 2019 - 11:41

Tak naprawdę to zawsze tak jest, że zanim telefon się pojawi, to fotki są wow i w ogóle :) Po tylu modelach jakoś jestem sceptycznie nastawiony i podchodzę z dużą dozą rezerwy do przechwałek. Do zdjęć kupuję bezlusterkowca, aparat w telefonie ma być dla mnie zastępczy. Bardziej bym wolał aby ten Soniacz był za około 2500 zł na start, bo jak cena będzie dalej kosmiczna, to wzrostu sprzedaży Sony nie odnotuje. O ile Samsung, Huawei czy iPhone mogą sobie na takie sumy pozwolić, to Sony nie będąc nawet w top 5 nie powinno tak robić.

 

Kto ma kupić Sony, to kupi, ale ten kto stanie przed dylematem Sony/Samsung, pokieruje się opinią innych i popularnością marki. A w moim odczuciu Sony powinno się starać zebrać większą ilość konsumentów, by Ci mogli przekazać, że to dobre telefony.


  • 1


#218264 Jak przeprowadzic reklamacje z tytulu NIEZGODNOSCI Z UMOWA?

Napisane przez juggler w 10 kwiecień 2019 - 13:52

Spoiler:
Adhesive Panel Rear Bottom
Adhesive Window Display Bottom
Adhesive Window Display Top
Adhesive WR Holder Speaker
Adhesive WR Speaker Bottom
Adhesive WR Window Display 

 

Różnego rodzaju folie, taśmy.

 

Cushion Speaker

głosnik

 

Display assy Blue
 

przedni panel

 

Holder Speaker Top Assy

 

Osadzenie głośnika.

 

Loudspeaker

Kolejny głośnik.

Sheet Graphite LCD Sheet Net Speaker Black Sheet Net Speaker Top Blue Sheet WR Test
 

Label NFC

NFC

 

Reszta to jakieś siatki i osłonki.


  • 1


#218115 Jak przeprowadzic reklamacje z tytulu NIEZGODNOSCI Z UMOWA?

Napisane przez juggler w 22 marzec 2019 - 16:47

Nie. 14 dni według ustawy jest na odniesienie się do Twojej reklamacji. W tym czasie sprzedawca musi poinformować czy zgadza się z tym że produkt faktycznie jest wadliwy i uznaje Twoja reklamacje czy też nie. Informacja o tym, co robi, po co, jest dodatkowa. Tak naprawdę Ciebie interesuje tylko odpowiedz na pytanie: naprawicie/wymienicie czy uznajecie że moja wina?

Jeżeli wysłano do serwisu zewnętrznego to raczej jest to ctdi. Chyba że sprzedawca ma znajomości u kogos, kto może sprawdzić telefon. Ta druga opcja jest jednak problematyczna, bo jak potem rozwiązać problem z utratą gwarancji producenta, który jasno daje do zrozumienia że każda nieautoryzowana ingerencja ja powoduje? Wiec pewnie CTDI.
Wejdź sobie na ich stronę, wpisz imei jak masz i sam sprawdź ;)


Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
  • 1


#217947 Nieskończona aktualizacja z googleplay

Napisane przez juggler w 11 marzec 2019 - 13:21

A to się objawia w ten sposób, że telefon próbuje cały czas pobrać aktualizację, czy kończy to się jakimś błędem?


  • 1


#217944 Nieskończona aktualizacja z googleplay

Napisane przez juggler w 11 marzec 2019 - 13:01

Cześć! A czy ma znaczenie czy aktualizację są ręczne czy automatyczne? Domniemam, że obecnie masz automatyczne. Próbowałeś czyścić dane aplikacji Google Play?


  • 1


#217936 Jak przeprowadzic reklamacje z tytulu NIEZGODNOSCI Z UMOWA?

Napisane przez juggler w 10 marzec 2019 - 23:33

Jak pisze w pierwszym poscie juz mam doswiadczenie z innymi tel wodosczelnymi, dokladnie z: Xperia m4 Aqua, Motorola Defy, LG Q7. Z ZADNYM nie mam zadnych problemow juz przez kilka lat czestego kontaktu z woda!

 

Ja odpukać też nie miałem nigdy problemu, też myłem telefon jak była potrzeba. Za długo jednak jestem na forum, aby nie wiedzieć, że ludzie nie raz pisali, że zatyczki na 10000% pozamykane a telefon utopił się. No niestety nie wiem od czego to zależy, ale z tego co mi wiadomo, to nie dotyczy to tylko Sony. Samsung czy Apple stosują podobne podejście. Niby są testy szczelności po wysłaniu, ale różnie bywało.

 

Piszesz, ze jednak lepiej normalnie oddac do gwarancji?

Nie napisałem tak :) Napisałem, że oddanie z tytułu rękojmi nie musi być wcale krótszą drogą. Zazwyczaj nie jest, ale ma pewne plusy w postaci tego, że obowiązuje prawo konsumenta, a nie to, co producent sobie wypisał w karcie gwarancyjnej. 

 

A przy ktorym sposobie jest lepsza pozycja do ODWOLYWANIA sie od "diagnozy" serwisu gwarancyjnego - co jak sam przyznajesz jest kwestia tylko i wylacznie losowa - "widzimisie" tamtejszych pracownikow?

Ci pracownicy powinni być na tyle wykwalifikowani, aby móc wykonać testy szczelności. Trudno powiedzieć, która opcja jest lepsza, bo jak już pisałem, najczęściej i tak wysyła się telefon do oficjalnego supportu w ramach gwarancji. Inna sprawa, jak gwarancji nie ma - wtedy sprzedawca musi dokonać weryfikacji na własną rękę. Różnica polega na tym, że jak wysyłasz bezpośrednio na gwarancji to sprawa dotyczy Ciebie i gwaranta, a jak reklamujesz z tytułu rękojmi to Ciebie i sprzedawcę. Jeżeli ekspertyza będzie dla Ciebie niekorzystna, to sprawę kontynuujesz ewentualnie z jednym albo drugim. Trudno mi ocenić, kiedy pozycja jest lepsza - i tak i tak będzie pewnie trzeba udowodnić przed sądem, że odrzucający Twoją reklamację podmiot nie ma racji.

 

 

Co to w-support? Jakies linki? Znaczy tam traktuja lepiej klientow?

Jeszcze w tamtym roku w-support był firma świadcząca usługi naprawcze dla Sony Mobile w Polsce. Od 1 stycznia nastąpiła zmiana - więcej TUTAJ. Opinie na temat w-support były różne, choć jak to zazwyczaj w Internecie bywa, przeważały negatywne. Ja osobiście wysyłałem 2 razy do nich sprzęty, oba wróciły ok. Nowy serwis CTDI pracuje z Sony za krótko, aby oceniać. Jeżeli Twój telefon trafi na support to właśnie do CTDI.

 

A i jeszcze powiedzcie jakie macie zdanie nt. aby zrobic mala demonstracje wodoszczelnosci w sklepie - aby zabezpieczyc sie jakby chcieli odrzucic z powodu NIEDOMKNIECIA ZATYCZKI (co potem raczej jest w zaden sposob mozliwe do zakwestionowania)? W zasadzie widac jak to Serwis Gwarancyjny moze sobie powiedziec jakikolwiek pseudoargument do odrzucenia reklamacji jaki tylko da rade wymyslec! A klient w jakiej jest pozycji, ma mozliwosc ZAKWESTIONOWAC, nie przyjac - prawdopodobnych absurdalnych orzeczen? Taka mini demonstracja jest o tyle uzasadniona, ze jak widze poltorej doby trzymania tela w RYZU przynosi efekty i jeszcze ze 2 doby i wszelkie slady zalania WYPARUJA (Lepsze to niz 2 tygodnie trzymania w serwisie gwar!) Ale, no wlasnie, jest pewne ALE: chce urzadzenia ktore JEST RZECZYWISCIE WODOSZCZELNE IP65!!! Tym sie kieruje zawsze przy zakupie!!! NIECH OGARNA TEMAT!!!

 

No cóż. Z tą demonstracją to raczej nie kombinuj, chyba, że wyraźnie widać, że uszczelki są uszkodzone. W serwisie z tego co pamiętam wykonują test szczelności specjalnym urządzeniem - wkładają do niego telefon i na podstawie odczytów ciśnienia weryfikują czy telefon jest szczelny czy nie - na tym opiera się zapewne decyzja. Możesz się od niej odwołać, wiele osób kontaktuje się bezpośrednio z Sony Mobile jak coś jest nie tak. Ostateczność to wejście na drogę sądową. Ludzie zazwyczaj jednak odpuszczają (nerwy, koszty, poświęcony czas). Możesz zakwestionować decyzję, tylko musisz udowodnić, że masz rację. 

 

Jeżeli masz taką sytuację, jaką opisujesz, to możesz wysłać telefon tak czy siak na gwarancję nawet jak wyschnie z podejrzeniem braku szczelności. 

 

 

W przypadku tych wszystkich norm IP trzeba sobie zdawać sprawę, że certyfikat jest przyznawany po zdaniu testów w warunkach laboratoryjnych. 


  • 1


#217920 Jak przeprowadzic reklamacje z tytulu NIEZGODNOSCI Z UMOWA?

Napisane przez juggler w 10 marzec 2019 - 19:15

Trudna sprawa generalnie. Tym bardziej, że Sony jak i inni producenci nie zalecają kontaktu telefonu z wodą, jeżeli nie jest to konieczne. Warunki laboratoryjne testowania odporności są inne niż te występujące w realnym życiu. Zobacz TUTAJ i TUTAJ. Tematów dotyczących zalania, niedomkniętych uszczelek (które były domknięte) było już mnóstwo. Telefon powinien wytrzymać spokojnie kontakt z cieczą, ale w praktyce niestety czasem różnie bywa i czasem trzeba długo powalczyć. 

 

Jeżeli chcesz spróbować, to jak wiesz, masz dwie drogi - reklamować u sprzedawcy z tytułu rękojmi lub z tytułu gwarancji. Reklamacje z tytułu niezgodności z umową są dla towarów zakupionych do 2014 roku, prawo się trochę zmieniło. Z tytułu gwarancji obowiązują Cię tylko zasady wypisane w karcie gwarancyjnej, co oznacza, że telefon może leżeć w serwisie nawet pół roku (14 dni jest na przekazanie odpowiedzi). W praktyce rzadko się to jednak zdarza, bo rzutuje to na opinie supportu. Jeszcze niedawno serwisem Sony Mobile był w-support, który do tematu zalania podchodził różnie. Raz wymieniał telefony, raz odrzucał zgłoszenia, niekiedy jednak zmienial zdanie po eskalacji - no zależy od przypadku i pewnie szczęścia. Teraz serwis się zmienił i trudno powiedzieć jak do tego będą podchodzić. Czas pokaże.

 

Reklamując u sprzedawcy z tytułu rękojmi obowiązują prawa konsumenta. Ta droga dotyczy Ciebie jako konsumenta i tylko sprzedawcy, który sprzedaje towar o określonych cechach/właściwościach. To co poniżej opiszę, wynika z mojego doświadczenia, bardziej prawniczą formę znajdziesz w artykułach w Kodeksie cywilnym (od 551).

 

1. Masz prawo do złożenia reklamacji, jeżeli towar jest wadliwy (fizycznie lub prawnie). U Ciebie, o ile wada zostanie uznana, to jest to wada fizyczna - telefon nie ma właściwości, jaką powinien mieć w chwili zakupu - czyli być odporny na zalanie.

2. Ponieważ reklamacja z tytułu rękojmi dotyczy sprzedawcy, kierujesz temat tylko do sprzedawcy.

3. Przygotowujesz pismo. Sugeruję napisać, może być ręcznie, może być na komputerze. Gotowy wzór znajdziesz w sieci, a jak nie to masz poniżej. 

 

 

Reklamacja towaru

 

 

 

…………………………….. Miejscowość, data

 

………………………………….. Imię, nazwisko i adres konsumenta

 

………………………………………..

Nazwa przedsiębiorcy-sprzedawcy i jego adres

 

 

 

Niniejszym zawiadamiam, że zakupiony przeze mnie w dniu …… towar jest wadliwy. Stwierdzona wada polega na ………………… i została stwierdzona w dniu ………………………...

Z uwagi na powyższe, na podstawie art. 561 § 1 Kodeksu cywilnego żądam usunięcia wad poprzez dokonanie wymiany rzeczy na wolną od wad/naprawy wady*.

 

W załączeniu składam kopię paragonu. Z poważaniem,

…………………..

 

 

 

Pismo powinno zawierać informację, że towar jest wadliwy i na czym ta wada polega. Dodatkowo powinieneś wybrać jaki sposób załatwienia sprawy preferujesz. Do wyboru: wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy. Sugeruję wybrać wymianę ;) Takie pismo sugeruję podpisać w 2 egzemplarzach i osobiście, najlepiej z osobą towarzyszącą, zanieść do sklepu (chyba, że to niemożliwe, to wysłać pocztą za potwierdzeniem odbioru). Na miejscu poprosić któregoś z pracowników o podpisanie jednej z kopii wraz z datą, a drugą zostawić w sklepie. Musisz mieć potwierdzone, że złożyłeś reklamację w konkretnym dniu. Świadek Ci się może przydać, bo niektórzy sprzedawcy odmawiają przyjęcia reklamacji, zwykle Ci mniejsi. Jeżeli tak będzie, wyślesz listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Będzie to kolejny dowód oprócz świadka w ewentualnym sporze w sądzie. 

4. Jeżeli masz już złożoną reklamację i dowód tego, że ją złożyłeś w konkretnym dniu, to czekasz. Sprzedawca ma obowiązek się do niej ustosunkować w ciągu 14 dni. Nie oznacza to, że w ciągu tego czasu ma się zgodzić na Twoje żądanie. Ale musi Ci oficjalnie odpowiedzieć/dać znać jaką decyzję podjął. Jeżeli nie otrzymasz żadnej odpowiedzi w ciągu 14 dni - przyjmuje się, że sprzedawca uznał Twoją reklamację za zasadną i ta forma rekompensaty jaką wybrałeś jest dla niego ok (dlatego warto wybrać wymianę urządzenia) - Podstawa prawna: art. 561[5] Kodeksu cywilnego. W praktyce, o ile wada istnieje, dostaje się informację o tym, że towar nie zostanie wymieniony, ale naprawiony. Sprzedawca nie ma obowiązku wymieniać, jeżeli naprawa dla niego będzie tańsza. 

 

W czasie tych 14 dni sprzedawca może zrobić z tym telefonem, co tylko mu się podoba. W praktyce... najczęściej wysyła go na gwarancję, czyli robi to, co Ty możesz bez niego ;) Tobie jednak nic do tego, nawet nie musisz być o tym informowany (ty masz dostać telefon, taki by spełniał właściwości). Jeżeli by tak było i serwis Sony powie: sorry, telefon zalany z winy użytkownika, to sprzedawca może odrzucić Twoją reklamację podpierając się tą opinią. Sklep może też zatrudnić rzeczoznawcę, ale jeszcze z takim przypadkiem się nie spotkałem. 

5. Jeżeli reklamacja zostanie uznana, to Ci naprawią urządzenie (niekoniecznie sprzedawca, a np. poprzez support Sony) i je odzyskasz. Jeżeli nie, będziesz musiał się dalej męczyć, udowadniać, być może zatrudnić inne osoby, a sprawa może się skończyć nawet w sądzie. Reklamacja to czasem droga dla upartych i o silnych nerwach.   

 

Nigdzie nie jest napisane, że reklamując towar masz mieć go zwrócony w ciągu X dni (chyba, że w karcie gwarancyjnej jest inaczej). Możesz natomiast później powołać się na to, że brak urządzenia znacznie utrudnia Ci życie (bo np. nie możesz dzwonić). Tak więc reklamacja z tytułu rękojmi u sprzedawcy nie będzie szybsza. Daje Ci jedynie plus taki, że gdy sprzedawca będzie zapominalskim i nie odpowie w ciągu 14 dni, to prawnie przysługuję Ci to, co tam napiszesz w treści pisma.



Dodano: 10 marzec 2019 - 19:15

Ponieważ nie jestem prawnikiem, to masz tutaj jeszcze link do strony UOKIKu:

 

https://prawakonsume...macje/rekojmia/


  • 1


#217658 "The syntax of the command is incorrect" - Problem z odblokowaniem bo...

Napisane przez juggler w 17 luty 2019 - 17:34

@131XIII, problem Twój polega na tym, że wstawiłeś te znaki < > , a nie trzeba ;) 

 

Wpisz to, o ile 3E913A300C084BF to Twój kod :)

fastboot -i 0x0fce oem unlock 0x03E913A300C084BF

  • 1


#217439 Xperia XA F3111 Problem z wgraniem oprogramowania

Napisane przez juggler w 29 styczeń 2019 - 18:58

Mam ochotę go rozebrać i poszukać problemu w środku

A masz jakiś pomysł czego szukać? Ten telefon może mieć gdzieś zwarcie i wystarczy. Rozumiem, że sprawdzałeś uruchamianie i na ładowarce i bez niej?


  • 1


#215683 [UBL][TWRP] Repack kernela z wyłączonymi dm-verity i SONY RIC. Root bez utrat...

Napisane przez juggler w 15 grudzień 2018 - 16:10

@slavecki, skrypt nie zawiera plików dla najnowszych wersji oprogramowań :) Trzeba sobie niestety "dorobić"/załatwić.

Poniżej to co powinieneś zrobić.

 

1. Pobrać paczkę:

Załączony plik  3.10.84-perf-g99119bc.zip   1,24 MB   12 Ilość pobrań

2. W środku jest folder o nazwie 3.10.84-perf-g99119bc. Wypakuj go do:

rootkernel_v5.23_Windows_Linux\Android\twrp_common_kmodules  (rootkernel  v5.23 pobrałeś z pierwszego postu)

3. Spróbuj jeszcze raz ;) Powinno działać.


  • 1


#215358 Opinie na temat Xperia XZ3

Napisane przez juggler w 21 listopad 2018 - 21:39

Moja opinia o tym telefonie jest taka:

 

- jedna z ładniejszych Xperii

- super ekran

- za śliski, łatwo wypada z kieszeni

- zbyt duze szpary miedzy elemntami budowy - wszystko tam włazi, a już spróbuj złapać za telefon jak będziesz miał ręce w smarze :D

- niezłe głosniki

- dodatkami aparatu za bardzo się nie pobawisz, bo się nagrzeje szybko

- wydajność ok

- aparat bez zmian w porównaniu z poprzednią generacją telefonów

 

Czekam na coś lepszego :P 


  • 1


#215170 Problem z włączeniem NFC

Napisane przez juggler w 12 listopad 2018 - 16:41

Czy przy podłączaniu telefonu z kalwiszem VOL- zapaliła się zielona dioda? Wgrywasz firmware dla E6653 - upewnij się, że to na pewno Twój wariant Z5, bo są też inne. 

No i podaj wersję Flashtoola jak kolega prosi. Z logów wynika, że rozłącza telefon w momencie wgrywania. Na pewno podłączasz telefon dopiero po pojawieniu się okna z prośbą o podłączenie a nie wcześniej? To też bardzo ważne.


  • 1





XperiaSite.pl jest nieoficjalnym i niezależnym serwisem poświęconym smartfonom z serii Sony Xperia. Wszystkie znaki towarowe, nazwy firm oraz logotypy wymienione na stronie należą do ich właścicieli.Strona ma charakter informacyjny.